Παρασκευή 24 Ιουλίου 2009

Τροπολογία του ΥΠΕΠΘ για τους διορισμούς εκπαιδευτικών με αναπηρία τουλάχιστον 67%.

Σε τροπολογία που κατέθεσε χθες, 23/7/2009, στη Βουλή το υπουργείο Παιδείας σε νομοσχέδιο σχετικό με τα ΤΕΙ δίνεται η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς με αναπηρία τουλάχιστον 67% να διορίζονται στην εκπαίδευση ανεξάρτητα από τη συμμετοχή τους σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.


4. Με την ρύθμιση της παραγράφου 4 αντιμετωπίζεται με ευαισθησία το κοινωνικό πρόβλημα των εκπαιδευτικών με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, οι οποίοι πλέον διορίζονται ανεξαρτήτως της συμμετοχής τους σε διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π., εφόσον συμπληρώνουν δώδεκα (12) μήνες τουλάχιστον πραγματικής προϋπηρεσίας προσωρινού αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού σε δημόσια σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αρμοδιότητας του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Ολοκληρη η τροπολογία εδώ
http://www.parliament.gr/ergasies/nomosxedia/Tropologies/1365/R-PANTE.663.pdf

Πέμπτη 23 Ιουλίου 2009

ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΤΗΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ Η ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ. ΠΟΡΙΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

Περίληψη Πορίσματος
«Εφαρμογή του θεσμού της παράλληλης στήριξης μαθητών
με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες»
Ο Συνήγορος του Πολίτη, στο πλαίσιο της αποστολής του ως Συνήγορος του
Παιδιού, κατά τα τελευταία έτη έχει εξετάσει σημαντικό αριθμό υποθέσεων με θέμα
την εφαρμογή του θεσμού της παράλληλης στήριξης μαθητών με αναπηρία ή με
ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη σχολική τάξη του γενικού σχολείου, βάσει των
προβλέψεων του ν.2817/00 και, πρόσφατα, του ν.3699/08, ο οποίος τον
αντικατέστησε. Αφού διαπίστωσε πάγια και σοβαρά προβλήματα στην εφαρμογή
του μέτρου και συστηματική αδυναμία να επιτευχθεί λύση σε ατομικές υποθέσεις, ο
Συνήγορος συνέταξε Πόρισμα στο οποίο διατυπώνει τις σχετικές διαπιστώσεις και
προτάσεις του. Το Πόρισμα απεστάλη στον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και
Θρησκευμάτων την 17.6.2009.
Συνοψίζοντας τις διαπιστώσεις του, ο Συνήγορος του Πολίτη επεσήμανε ότι:
Σε πολλές περιπτώσεις το ΥΠΕΠΘ: (α) δηλώνει αδυναμία υλοποίησης του
μέτρου της παράλληλης στήριξης, παρά την ύπαρξη γνωματεύσεων από τους
αρμόδιους δημόσιους διαγνωστικούς φορείς για την αναγκαιότητά του, αποδίδοντας
το πρόβλημα σε ανεπάρκεια κονδυλίων ή εκπαιδευτικών, (β) αντιμετωπίζει ως
καταχρηστικές ή δεν λαμβάνει υπόψη του γνωματεύσεις των αρμοδίων
διαγνωστικών κέντρων του, των ΚΕΔΔΥ, υποβαθμίζοντας στην πράξη το
επιστημονικό τους έργο, και (γ) αντιμετωπίζει τον θεσμό της παράλληλης στήριξης
ως αντίστοιχο της φοίτησης ενός μαθητή σε τμήμα ένταξης, χωρίς να λαμβάνει
υπόψη τις διαφορετικές ανάγκες που καθένας από τους θεσμούς αυτούς
δημιουργήθηκε για να καλύψει ή τη φύση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών του
κάθε μαθητή. Υπάρχει επίσης και το μέτρο της παράλληλης στήριξης μαθητών με
διαταραχές αυτιστικού φάσματος από πρόσωπο επιλογής της οικογένειας κατά τη
διάταξη του άρθρου 7 παρ.4, γ’ του ν. 3699/08. Μολονότι το μέτρο αυτό μπορεί σε
ορισμένες περιπτώσεις να καλύπτει ιδιαίτερες ανάγκες προς όφελος των
ενδιαφερόμενων μαθητών, υπάρχει ο κίνδυνος μετακύλισης της ευθύνης για την
παροχή παράλληλης στήριξης, που έχει η Πολιτεία, στην οικογένεια.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, ο Συνήγορος του Πολίτη πρότεινε τα εξής:
1. Εφόσον το ΥΠΕΠΘ διαπιστώνει συστηματικά ανεπάρκεια πιστώσεων για την
κάλυψη των αναγκών - τόσο ως προς την παροχή παράλληλης στήριξης όσο και σε
άλλους τομείς της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης - να επανεξεταστεί από τη Γενική
Διεύθυνση Προσωπικού του Υπουργείου η κατανομή των πιστώσεων στην Ειδική
Αγωγή, ώστε να τηρείται η αρχή της ισότητας των ευκαιριών.
2. Εφόσον διαπιστώνεται συστηματικά ανεπάρκεια εκπαιδευτικών ειδικής
αγωγής για την κάλυψη των αναγκών, το ΥΠΕΠΘ να μεριμνήσει για την αύξηση των
θέσεων των εισακτέων στις αντίστοιχες σχολές, προκειμένου να αυξηθεί ο αριθμός
των διαθέσιμων εκπαιδευτικών.
3. Να αποσαφηνιστούν οι προϋποθέσεις παροχής του μέτρου της παράλληλης
στήριξης, ώστε αφενός να διασφαλίζονται τα δικαιώματα των μαθητών που τη
χρειάζονται και αφετέρου να μην δημιουργούνται στους πολίτες λανθασμένες
εντυπώσεις και προσδοκίες. Οι γνωματεύσεις των ΚΕΔΔΥ θα πρέπει να αναφέρουν
επακριβώς τις προϋποθέσεις, υπό τις οποίες ένας μαθητής δικαιούται παράλληλη
στήριξη και να αντιμετωπίζονται δεσμευτικά ως προς την υλοποίησή τους από την
Πολιτεία.
4. Το Υπουργείο να μεριμνήσει ώστε η παράλληλη στήριξη - πέραν της παροχής
της καθαυτής και του σαφούς διαχωρισμού της από την φοίτηση σε τμήμα ένταξης -
να διασφαλίζεται από την αρχή του σχολικού έτους και, όπου αυτό είναι εφικτό, να
επιδιώκεται η συνέχισή της το επόμενο έτος από τον ίδιο εκπαιδευτικό, ώστε να
αποφεύγεται η εναλλαγή προσώπων με όλα τα συνακόλουθα προβλήματα
προσαρμογής των ενδιαφερόμενων μαθητών. Επίσης, όσον αφορά μαθητές με
ειδικές κατηγορίες προβλημάτων (π.χ. προβλήματα όρασης, ακοής κ.λπ.), είναι
αναγκαίο ο εκπαιδευτικός να διαθέτει την εξειδίκευση που απαιτείται ώστε να μπορεί
να βοηθήσει αποτελεσματικά τον συγκεκριμένο μαθητή.
5. Όσον αφορά το μέτρο της παράλληλης στήριξης μαθητών με διαταραχές
αυτιστικού φάσματος από πρόσωπο επιλογής της οικογένειας, η εφαρμογή του θα
πρέπει να διασφαλίζει ότι δεν μεταφέρεται στις οικογένειες η ευθύνη της Πολιτείας
για παροχή ατομικής υποστήριξης στους μαθητές που την χρειάζονται προκειμένου
να φοιτήσουν στο γενικό σχολείο. Ειδικότερα προτείνεται η εισαγωγή νομοθετικής
ρύθμισης που να προβλέπει την καταβολή της δαπάνης του συνοδού στις
οικογένειες των μαθητών, στις περιπτώσεις που, ενώ έχει υποβληθεί αίτημα για
παράλληλη στήριξη στο ΥΠΕΠΘ, και, μολονότι οι νόμιμες προϋποθέσεις
πληρούνται, αυτή δεν υλοποιείται. Περαιτέρω, πρέπει να προσδιοριστούν με
ακρίβεια το πλαίσιο και οι προϋποθέσεις εφαρμογής του μέτρου, όσον αφορά την
επαγγελματική ιδιότητα του ιδιώτη συνοδού, τον ακριβή ρόλο του στη σχολική τάξη,
το πλαίσιο συνεργασίας του με τους διδάσκοντες και εποπτείας του έργου του,
καθώς και τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθείται. Δεδομένων των ανωτέρω,
ενδεχόμενη άρνηση εκ μέρους του συλλόγου διδασκόντων πρέπει σε κάθε
περίπτωση να είναι αιτιολογημένη και να συνοδεύεται από εναλλακτικές προτάσεις.
6. Τέλος, όσον αφορά τη συχνά παρατεταμένη καθυστέρηση στην εξέταση και
υλοποίηση των αιτημάτων παροχής παράλληλης στήριξης, επισημαίνεται η
υποχρέωση του ΥΠΕΠΘ για διεκπεραίωσή τους ή για έγγραφη αιτιολογημένη
ενημέρωση των ενδιαφερόμενων σε περίπτωση απόρριψης ή καθυστέρησης
υλοποίησής τους εντός των προβλεπόμενων από τον Κώδικα Διοικητικής
Διαδικασίας προθεσμιών.

Ολόκληρο το πόρισμα απο το Συνήγορο του Πολίτη εδώ
http://www.synigoros.gr/pdf_01/8207_2_poriparsti.pdf

Τρίτη 21 Ιουλίου 2009

Ανακοινώθηκε ο προσωρινός πίνακας κατάταξης αναπληρωτών σε ΤΑΔ/ΕΤΑΔ

http://e-aitisi.sch.gr/tadanap_2009/index.html

ΥΠΕΠΘ: Αιτήσεις ένταξης στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομισθίων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης - Αιτήσεις μέχρι 29/7

Αθήνα, 21 Ιουλίου 2009





ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ




Από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων καλούνται οι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης όλων των κλάδων να υποβάλουν Αίτηση-Δήλωση ένταξης στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης σχολικού έτους 2009-2010 για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.



Οι Αιτήσεις-Δηλώσεις υποβάλλονται στις κατά τόπους Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.



Η προθεσμία υποβολής των Αιτήσεων-Δηλώσεων ορίζεται μέχρι και 29-7-2009.

Περισσότερα εδώ
http://www.ypepth.gr/docs/egkykl_prosl_anapl_orom_EA_20090721.zip

http://www.ypepth.gr/docs/egkykl_prosl_anapl_orom_EA_20090721.zip

Δευτέρα 20 Ιουλίου 2009

ΥΠΕΠΘ: Ενστάσεις για τους προσωρινούς πίνακες των αναπληρωτών απο 21/7 μέχρι 24/7/2009

Αθήνα, 20 Ιουλίου 2009



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ




Από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι μετά την ανάρτηση των προσωρινών πινάκων αναπληρωτών όλων των κλάδων Π/θμιας και ορισμένων κλάδων Δ/θμιας Εκπ/σης δίνεται η δυνατότητα στους υποψήφιους εκπαιδευτικούς να υποβάλουν ένσταση από 21-7-2009 μέχρι 24-7-2009 σε οποιαδήποτε Διεύθυνση ή Γραφείο Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αντίστοιχα.

Περισσότερες πληροφορίες στο
http://e-aitisi.sch.gr/documents/egk62703a20090720.doc

Πέμπτη 16 Ιουλίου 2009

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΥΦΥΠΟΥΡΓΌ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΟΝΕΩΝ-ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ
661 00 ΔΡΑΜΑ 7/07/2009
Αριθ. Πρωτ. 3/2009
Πληροφορίες :
Κουμουστιβίδης Κωνσταντίνος (6977874009)
Πρασιάδου Σταυρούλα (6939353351)
Μουμούρη Αθανασία (6974271978)

ΠΡΟΣ: Υφυπουργό Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Α. Λυκουρέντζο
ΚΟΙΝ: Υπουργό Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Αρ. Σπηλιωτόπουλο
Πρωθυπουργό της Ελλάδας κ. Κ. Καραμανλή


Κύριε Υφυπουργέ,
Τη Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου 2009 συναντήθηκε μαζί σας η προσωρινή μας διοικούσα επιτροπή. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης μας, η όποια διεξήχθη σε κλίμα κατανόησης από μέρους σας, δεσμευτήκατε ότι σε χρονικό διάστημα 10 με 20 ήμερων θα μας ενημερώνατε για το αν είναι εφικτό να προχωρήσετε ως υπουργείο σε νομοθετική ρύθμιση για το διορισμό με ευνοϊκούς όρους όλων των αδιόριστών εκπαιδευτικών γονέων παιδιών με αναπηρία, που έχουν το δικαίωμα να εγγράφονται στους πίνακες Β’ αναπληρωτών των ΣΜΕΑ. Από την εξέλιξη της συζήτησης τότε, φάνηκε από μέρους σας ότι κατανοήσατε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε και πως έχετε την διάθεση και τη δυνατότητα να υλοποιήσετε το αίτημα μας .
Έχουν περάσει σχεδόν 5 μήνες από την 9η Φεβρουαρίου, χωρίς να έχουμε κάποια θετική εξέλιξη στο θέμα μας. Σας καλούμε να υλοποιήσετε τις προτάσεις σας, γεγονός που θα δείξει στον ελληνικό λαό πως εσείς και κατά επέκταση η κυβέρνηση, νοιάζεστε για κοινωνικές ομάδες που χρήζουν πραγματικά της ειδικής φροντίδας του κράτους. Βοηθώντας τους 105 αδιόριστους εκπαιδευτικούς γονείς παιδιών με αναπηρία να διοριστούν προβάλετε το κοινωνικό σας πρόσωπο με ένα ελάχιστο κόστος.
Κύριε Υφυπουργέ ζητάμε μια καινούργια συνάντηση μαζί σας, προκειμένου να μας ενημερώσετε τι προτίθεστε να κάνετε για εμάς.
.
Με Εκτίμηση

Για το ΔΣ του Συλλόγου


ο Πρόεδρος ο Γεν. Γραμματέας

Κουμουστιβίδης Κωνσταντίνος Πρασιάδου Σταυρούλα