Ονομάζομαι Δήμος Δημήτριος και είμαι πατέρας ενός παιδιού πεντέμισι χρόνων που ονομάζεται Γιώργος.
Τον Ιανουάριο διαγνώσθηκε ότι πάσχει από Fanconi Anemia που έχει εξελιχθεί σε μυελοδυσπλαστικό σύνδρομο.
Η διάγνωση έγινε στο Αγία Σοφία και το παιδί από τότε παρακολουθείται στο τμήμα Τ.Α.Ο..
Αυτή είναι μία αρκετά σπάνια ασθένεια του αίματος και αντιμετωπίζεται μόνο με μεταμόσχευση μυελού των οστών.
Η διάγνωση και ο τρόπος αντιμετώπισης έχουν επιβεβαιωθεί από τον Dr. Helmut Hanenberg ογκολόγο αιματολόγο του πανεπιστημιακού νοσοκομείου του Dusseldorf στη Γερμανία.
Μετά από περίπου τέσσερις μήνες που γίνεται η προσπάθεια εύρεσης συμβατού δότη από τον Οργανισμό Μεταμοσχεύσεων δεν έχει βρεθεί κανένας λόγω της μεγάλης συμβατότητας που απαιτείται στην περίπτωση αυτή.
Λόγω της κρισιμότητας της κατάστασης είναι πιθανό να επιχειρηθεί μεταμόσχευση από αίμα ομφάλιου λώρου γιατί στην συγκεκριμένη μέθοδο δεν απαιτείται μεγάλη συμβατότητα.
Δυστυχώς στην Ελλάδα λόγω της σπανιότητας της ασθένειας έχουν αντιμετωπιστεί μόνο οκτώ περιπτώσεις Fanconi Anemia με μικρό ποσοστό επιτυχίας.
Την διαφορά σε αυτή τη διαδικασία όπως έχουμε ενημερωθεί από διάφορες πηγές αλλά και από τον Dr. Helmut Hanenberg την κάνει ένα νοσοκομείο στην Αμερική και συγκεκριμένα το παρακάτω:
Blood and Marrow Transplant Program
University of Minnesota Medical Center
Fairview-UniversityBMT Program
MMC 803420 Delaware St SE
Minneapolis, MN 55455
612.273.2800
888.601.0787
Στο νοσοκομείο αυτό έχουν πραγματοποιηθεί από το 1974 μέχρι σήμερα 150 επεμβάσεις με ποσοστό επιτυχίας 89%.
Αυτό που επιθυμούμε είναι ,δεδομένου ότι είμαι υπάλληλος της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδος και το ταμείο μου είναι ο ΟΠΑΔ , να μεταβεί το παιδί στο συγκεκριμένο νοσοκομείο για να αντιμετωπιστεί η ασθένειά του.
Το ταμείο μου έχει ενημερωθεί και μας δήλωσε ότι προτίθεται να αναλάβει το κόστος αλλά χρειάζεται ένα χαρτί από τον Εθνικό Οργανισμό Μεταμοσχεύσεων που να εγκρίνει την μετάβαση του παιδιού στο συγκεκριμένο κέντρο στην Αμερική.
Μέχρι στιγμής δεν έχουμε καταφέρει να εξηγήσουμε στους αρμόδιους ότι δεν θέλουμε να πάει το παιδί στην Αμερική επειδή απαξιώνουμε τις ικανότητες και τις γνώσεις των Ελλήνων γιατρών.
Ο λόγος είναι ένας , ότι εκεί σχεδόν τριπλασιάζονται οι πιθανότητες θεραπείας του Γιώργου μας.
Ο χρόνος είναι κρίσιμος παράγοντας στην ασθένειά του.
Σας παρακαλούμε εάν μπορείτε βοηθήστε μας να ξεμπλοκάρουμε τη διαδικασία.
Με εκτίμηση
Δήμος Δημήτριος
dimitris.dimos@yahoo.gr
Τηλ. 6944 300237
http://helpforlittlegeorge.blogspot.com/
Σάββατο 29 Αυγούστου 2009
Κυριακή 23 Αυγούστου 2009
ΑΙΦΝΙΔΙΑΣΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ :
ΥΠΟΜΝΗΜΑ
ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΤΟΥ ΑΥΤΙΣΤΙΚΟΥ ΦΑΣΜΑΤΟΣ
ΑΠΟ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Θέμα: «Αυτιστικό φάσμα: Η καθ’ υπέρβασιν εισαγωγή μαθητών αμεα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση»
Προς:
ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ - κο Σπηλιωτόπουλο
Υφυπουργό κ. Λυκουρέντζο
Υφυπουργό κ. Ταλιαδούρο
Κύριε Υπουργέ:
Εκ μέρους των 4.500 γονιών και ειδικών του αυτιστικού φάσματος, που έχουμε ενυπόγραφα και υπεύθυνα καταθέσει το σχετικό (2607/11-4-08 & 6824/26-8-08) ψήφισμά μας προς τον Υπουργό και το Υπουργείο Παιδείας:
Συγχαίροντάς σας γιά την απόφαση να ξεκινήσετε τον διάλογο γιά την Παιδεία «από μηδενική βάση», θέλουμε να συμμετάσχουμε ουσιαστικά σ΄ αυτόν τον διάλογο, που στην περίπτωσή μας, δεν χρειάζεται να γίνει από την αρχή: Ο διάλογος μεταξύ γονιών/ειδικών του αυτιστικού φάσματος και Πολιτείας, έχει ήδη γίνει, μέσω του ψηφίσματος και των αντίστοιχων προτάσεων που καταθέσαμε γιά τον νέο νόμο (3699/08) Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, τα οποία και σας επανακαταθέτουμε συνημμένα, όπως κατατέθηκαν και δημοσιεύτηκαν σε έντυπα του αυτιστικού φάσματος.
-Ο διάλογος αυτός, κατέληξε στην επίσημη νομοθετική αναγνώριση του αυτιστικού φάσματος ως αυτόνομη κατηγορία αναπηρίας και στην Ελλάδα, κάτι που αποτελούσε επιτακτική ανάγκη στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής σύγκλισης στη βάση του σεβασμού των Ανθρωπίνων και Συνταγματικών Δικαιωμάτων.
Από τις 30 περίπου προτάσεις μας, υλοποιήθηκαν (πλήρως ή μερικώς) οι 7, ενώ γιά τις υπόλοιπες 23, λάβαμε διαβεβαιώσεις θεσμοθέτησής τους, με συμπληρωματικές νομοθετικές πράξεις (Π.Δ κλπ), χωρίς να αμφισβητηθεί η ορθότητα έστω και μιάς από αυτές. Δεδομένου ότι ο διάλογος αυτός (που αποτελεί το μέγιστο μέρος της όλης προσπάθειας) έχει ήδη γίνει, απομένει μόνο η θέληση της Πολιτείας γιά την υλοποίηση αυτών των προτάσεων/αιτημάτων μας, μεταξύ των οποίων και οι ρυθμίσεις γιά την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
- Στις ρυθμίσεις αυτές, συμπεριλαμβάνεται και το θέμα της «καθ’ υπέρβασιν εισαγωγής» (χωρίς εξετάσεις) ποσοστού φοιτητών αμεα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, θεσμός στον οποίο θα έπρεπε να έχουν δικαίωμα συμμετοχής και πολλά από τα παιδιά του αυτιστικού φάσματος (Αυτισμός Υψηλής Λειτουργικότητας – ΑΥΛ / σύνδρομο Asperger), τα οποία όμως, μέχρι σήμερα εξακολουθυούν να αποκλείονται.
- Το θέμα αυτό, πληροφορούμαστε από το διαδίκτυο, (ιστοσελίδα Βουλής) ότι πρόκειται σύντομα να ρυθμιστεί, χωρίς όμως οι γονείς να έχουν ερωτηθεί / ενημερωθεί δημόσια, ώστε να προκύψει κοινωνικός διάλογος και προτάσεις. Το θέμα, «ρυθμίζεται» με το νομοσχέδιο "Ρύθμιση θεμάτων του πανεπιστημιακού και τεχνολογικού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης - και άλλες διατάξεις" στο άρθρο 35, παράγρ. 1 – (τίτλος: "Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ατόμων με σοβαρές παθήσεις").
Παρ’ όλο που στο Δημοκρατικό κόσμο του σεβασμού των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, τα παιδιά του Αυτιστικού φάσματος συμπεριλαμβάνονται ισότιμα σε όλες τις κοινωνικές παροχές παιδιών αμεα, στη χώρα μας, στερούνται το Δικαίωμα συμμετοχής τους σ’ αυτό το θεσμό, ο οποίος ισχύει γιά άλλες αναπηρίες και παθήσεις. Το γεγονός αυτό, αναιρεί και τα εν γένει νομικά και κοινωνικά Δικαιώματα των 50.000 περίπου οικογενειών του Αυτιστικού φάσματος, τις οποίες αδικεί και προσβάλλει αυτός ο αδικαιολόγητος αποκλεισμός που συντηρείται στο εν λόγω νομοσχέδιο. Οι αρμόδιοι, οφείλουν να μας εξηγήσουν, με ποιά λογική αποκλείονται τα παιδιά του αυτιστικού φάσματος από την παροχή αυτή, στην οποία συμμετέχουν π.χ «οι πάσχοντες από τραυματική απώλεια και των δυο όρχεων ή αμφίπλευρη ορχεκτομή», όπως ορίζει το νομοσχέδιο...
- Συνεπώς, ζητούμε:
1)Να ενημερωθούμε επίσημα και Δημόσια, γιά το εάν αληθεύουν οι πληροφορίες περί ερήμην μας επικείμενης νομοθετικής ρύθμισης, από την οποία αποκλειόμαστε και πάλι ως κατηγορία.
2)Να καταθέσουμε με το παρόν υπόμνημα, το ώριμο και αυτονόητο γιά κάθε Δημοκρατική κοινωνία αίτημά μας, να συμπεριληφθεί και ο Αυτισμός στη νομοθετική αυτή ρύθμιση, που δεν θα πρέπει να γίνεται εν κρυπτώ και χωρίς τον κοινωνικό διάλογο και τη συμμετοχή των άμεσα ενδιαφερόμενων γονιών.
- Όπως προφανώς γνωρίζετε, στις χώρες του Ευρωπαϊκού κεκτημένου, ο Αυτισμός αποτελεί εδώ και πολλά χρόνια επίσημα αναγνωρισμένη αναπηρία, που ΔΕΝ ταυτίζεται με τη νοητική υστέρηση – και συμμετέχει ισότιμα σε όλες τις ανάλογες εκπαιδευτικές κοινωνικές παροχές της νομοθεσίας παιδιών αμεα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Τα παιδιά του Αυτιστικού φάσματος, περιλαμβάνουν όλο το εύρος νοητικών ικανοτήτων: 1)Παιδιά με εξαιρετικές και μοναδικές ικανότητες (ο Μπιλ Γκέητς / από τους δημιουργούς της σύγχρονης πληροφορικής, ο Φ.Τ Ρίχτερ, η Τ. Γκαρντίν και πλήθος επιφανών Πανεπιστημιακών και επιστημόνων από τους νεώτερους, είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα, ενώ από τους παλιότερους, οι Α. Αϊνστάϊν, Ι. Νεύτωνας κά, σύμφωνα με έγκυρες επιστημονικές απόψεις, υπήρξαν παιδιά του Αυτιστικού φάσματος). 2)Παιδιά με υψηλή & μέση νοημοσύνη 3)Παιδιά με οριακή νοημοσύνη, και παιδιά με νοητική υστέρηση. Επομένως, συμπεριλαμβάνουν και έναν μεγάλο όγκο παιδιών, που μπορούν και δικαιούνται να έχουν τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τα παιδιά αυτά στην Ευρώπη του κοινωνικού κράτους, εκπαιδεύονται και συνεισφέρουν στο κοινωνικό σύνολο και από επιστημονικές θέσεις, ζώντας αξιοπρεπώς.
-Όπως είναι γνωστό, τα επιφανέστερα Πανεπιστήμια του κόσμου, (πχ Καίμπριτζ) έχουν ειδικό θεσμικό πλαίσιο υποδοχής και φοίτησης των παιδιών αυτών, στα οποία επενδύουν συστηματικά όπως μπορείτε να δείτε και στα σχετικά έγγραφα και άρθρογραφία που σας συνυποβάλλουμε.
- Αυτή η κατηγορία παιδιών, που η αναπηρία τους αφορά την επικοινωνία (και όχι τη νοημοσύνη), ασφαλώς και δικαιούται εξ ίσου με τις άλλες αναπηρίες και παθήσεις τη συμμετοχή στο ποσοστό των «καθ’ υπέρβασιν» (χωρίς εξετάσεις) εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
-Ο αποκλεισμός τους από τέτοιες κοινωνικές παροχές στη χώρα μας, έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το Σύνταγμα και τις αρχές του Δημοκρατικού μας Πολιτεύματος και με τις Θεμελιώδεις αρχές γιά τα Ανθρώπινα και Συνταγματικά Δικαιώματα, της ίσης μεταχείρησης και ίσων ευκαιριών.
-Επίσης, έρχεται σε αντίθεση με τις διεθνείς συμβάσεις και την κοινοτική νομοθεσία περί σεβασμού Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων παιδιών αμεα, με την Κοινοτική Οδηγία 2000/78/ΕΚ "για την καταπολέμηση των διακρίσεων λόγω θρησκείας ή πεποιθήσεων, ειδικών αναγκών, ηλικίας ή γενετήσιου προσανατολισμού", καθώς και τον αντίστοιχο νόμο 3304/2005 για την "εφαρμογή της ίσης μεταχείρισης ανεξαρτήτως φυλετικής ή εθνοτικής καταγωγής, θρησκευτικών ή άλλων πεποιθήσεων, αναπηρίας, ηλικίας ή γενετήσιου προσανατολισμού", που καταπατώνται από αυτόν τον αποκλεισμό.
-Έρχεται επίσης σε αντίθεση με την πιό πρόσφατη εκπαιδευτική νομοθεσία, (ν. 3699/08 περί Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης), η οποία αναγνώρισε επίσημα το Αυτιστικό Φάσμα ως ανεξάρτητη κατηγορία αναπηρίας.
Θεωρούμε σημαντικό επίσης να επισημάνουμε το γεγονός, ότι από την υλοποίηση αυτού του αυτονόητου αιτήματος (που η μέχρι τώρα παράλειψή της αποτελεί μέγα κοινωνικό σκάνδαλο), κανένα οικονομικό κόστος δεν προκύπτει γιά την Πολιτεία και το κοινωνικό σύνολο: Ο μόνος που ενοχλείται από την θεσμοθέτησή του, είναι τα κυκλώματα σκοταδισμού, γραφειοκρατίας και διαφθοράς και τα προνόμια που αυτά αποκομίζουν από την συστηματική καταπάτηση Ανθρωπίνων και Συνταγματικών Δικαιωμάτων των πολιτών και των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων, όπως τα παιδιά του Αυτιστικού φάσματος.
Έχοντας την πεποίθηση ότι η ανακοίνωσή σας περί διεξαγωγής του διαλόγου γιά την Παιδεία «από μηδενική βάση» ΔΕΝ σημαίνει αναίρεση των Δικαιωμάτων που έχουν κατακτηθεί και θεσμοθετηθεί από το Κοινοτικό κεκτημένο, αλλά ότι αντίθετα στοχεύει στη βελτίωση των ήδη κεκτημένων, περιμένουμε την έγκαιρη παρέμβασή σας.
-Τα θέματα των Εκπαιδευτικών και άλλων Συνταγματικών & Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων των παιδιών αμεα, είναι ο καθρέφτης της κοινωνικής πολιτικής ενός κράτους:
Επομένως, όπως αναφέρουμε και στο ψήφισμα των 4.500 γονιών και ειδικών του αυτιστικού φάσματος, «το θέμα αφορά την ευρύτερη κοινωνία και τους πολίτες, επειδή η στάση μιας Πολιτείας προς τα ανάπηρα παιδιά της και προς τα Δικαιώματά τους στη ζωή, είναι το καλύτερο βαρόμετρο για τις προθέσεις της προς όλα τα παιδιά και τους Πολίτες, προς τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και το μέλλον όλων μας»…
Συνημμένα:
1)Το ψήφισμα των 4.500 γονιών και ειδικών του Αυτιστικού φάσματος και η σχετική αρθρογραφία (Περιοδικό «Παιδί – ειδικά Δικαιώματα» τεύχος 7 - σελ. 18-31 )
2)Η ολοκληρωμένη πρότασή μας γιά τον νέο νόμο 3699/08-ΕΑΕ και η σχετική αρθρογραφία (Περιοδικό «Παιδί – ειδικά Δικαιώματα» τεύχος 9 - σελ. 7-10 & 11-25)
3)Η σύσκεψη / διάλογος με το ΥΠΕΠΘ, πάνω στο ψήφισμα και τις προτάσεις μας γιά τον ν. 3699/08-ΕΑΕ (Περιοδικό «Παιδί – ειδικά Δικαιώματα» τεύχος 10 - σελ. 37)
4)Θεσμοί υποδοχής και φοίτησης παιδιών του Αυτιστικού φάσματος (ΑΥΛ/Άσπεργκερ) στο πανεπ/μιο Cambridge (Περιοδικό «Παιδί – ειδικά Δικαιώματα» τεύχος 10 - σελ. 4)
ΥΠΟΓΡΑΦΟΝΤΕΣ ΣΥΛΛΟΓΟΙ
1)Ε.Δ.Α.Α.Φ – Ένωση γιά τα Δικαιώματα Ατόμων του Αυτιστικού
2)Σύλλογος Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων αυτιστικών ατόμων Ν.Ρεθύμνου
3)Σύλλογος Γονέων και Φίλων Αυτιστικών Ατόμων Ν. Έβρου «Αγιος Βασίλειος»
4)Νομαρχιακός Σύλλογος Ατόμων με Αναπηρία Ν. Έβρου
5)Σύλλογος Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων ατόμων με αυτισμό νομού Δράμας «Αλκυόνη»
6)Σύλλογος Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων ατόμων με αυτισμό Ν. Ηρακλείου «ΣΤΗΡΙΖΩ»
7)ΕΤΑΙΡΕΙΑ Προστασίας Ατόμων με Αυτισμό-Δ.Α.Δ. Ν. Καστοριάς
8)Σύλλογος Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων ατόμων με αυτισμό ν. Κοζάνης
9)Σύλλογος Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων αυτιστικών ατόμων Ν. ΛΑΡΙΣΑΣ
10)«ΒΡΕΦΟΚΡΑΤΟΥΣΑ» (Σύλλογος γιά Άτομα με Κώφωση και Συνοδές Αναπηρίες)
11)"Ελληνική Εταιρεία Αυτισμού - Δ.Α.Δ."
12) ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ
ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΤΟΥ ΑΥΤΙΣΤΙΚΟΥ ΦΑΣΜΑΤΟΣ
ΑΠΟ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Θέμα: «Αυτιστικό φάσμα: Η καθ’ υπέρβασιν εισαγωγή μαθητών αμεα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση»
Προς:
ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ - κο Σπηλιωτόπουλο
Υφυπουργό κ. Λυκουρέντζο
Υφυπουργό κ. Ταλιαδούρο
Κύριε Υπουργέ:
Εκ μέρους των 4.500 γονιών και ειδικών του αυτιστικού φάσματος, που έχουμε ενυπόγραφα και υπεύθυνα καταθέσει το σχετικό (2607/11-4-08 & 6824/26-8-08) ψήφισμά μας προς τον Υπουργό και το Υπουργείο Παιδείας:
Συγχαίροντάς σας γιά την απόφαση να ξεκινήσετε τον διάλογο γιά την Παιδεία «από μηδενική βάση», θέλουμε να συμμετάσχουμε ουσιαστικά σ΄ αυτόν τον διάλογο, που στην περίπτωσή μας, δεν χρειάζεται να γίνει από την αρχή: Ο διάλογος μεταξύ γονιών/ειδικών του αυτιστικού φάσματος και Πολιτείας, έχει ήδη γίνει, μέσω του ψηφίσματος και των αντίστοιχων προτάσεων που καταθέσαμε γιά τον νέο νόμο (3699/08) Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, τα οποία και σας επανακαταθέτουμε συνημμένα, όπως κατατέθηκαν και δημοσιεύτηκαν σε έντυπα του αυτιστικού φάσματος.
-Ο διάλογος αυτός, κατέληξε στην επίσημη νομοθετική αναγνώριση του αυτιστικού φάσματος ως αυτόνομη κατηγορία αναπηρίας και στην Ελλάδα, κάτι που αποτελούσε επιτακτική ανάγκη στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής σύγκλισης στη βάση του σεβασμού των Ανθρωπίνων και Συνταγματικών Δικαιωμάτων.
Από τις 30 περίπου προτάσεις μας, υλοποιήθηκαν (πλήρως ή μερικώς) οι 7, ενώ γιά τις υπόλοιπες 23, λάβαμε διαβεβαιώσεις θεσμοθέτησής τους, με συμπληρωματικές νομοθετικές πράξεις (Π.Δ κλπ), χωρίς να αμφισβητηθεί η ορθότητα έστω και μιάς από αυτές. Δεδομένου ότι ο διάλογος αυτός (που αποτελεί το μέγιστο μέρος της όλης προσπάθειας) έχει ήδη γίνει, απομένει μόνο η θέληση της Πολιτείας γιά την υλοποίηση αυτών των προτάσεων/αιτημάτων μας, μεταξύ των οποίων και οι ρυθμίσεις γιά την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
- Στις ρυθμίσεις αυτές, συμπεριλαμβάνεται και το θέμα της «καθ’ υπέρβασιν εισαγωγής» (χωρίς εξετάσεις) ποσοστού φοιτητών αμεα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, θεσμός στον οποίο θα έπρεπε να έχουν δικαίωμα συμμετοχής και πολλά από τα παιδιά του αυτιστικού φάσματος (Αυτισμός Υψηλής Λειτουργικότητας – ΑΥΛ / σύνδρομο Asperger), τα οποία όμως, μέχρι σήμερα εξακολουθυούν να αποκλείονται.
- Το θέμα αυτό, πληροφορούμαστε από το διαδίκτυο, (ιστοσελίδα Βουλής) ότι πρόκειται σύντομα να ρυθμιστεί, χωρίς όμως οι γονείς να έχουν ερωτηθεί / ενημερωθεί δημόσια, ώστε να προκύψει κοινωνικός διάλογος και προτάσεις. Το θέμα, «ρυθμίζεται» με το νομοσχέδιο "Ρύθμιση θεμάτων του πανεπιστημιακού και τεχνολογικού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης - και άλλες διατάξεις" στο άρθρο 35, παράγρ. 1 – (τίτλος: "Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ατόμων με σοβαρές παθήσεις").
Παρ’ όλο που στο Δημοκρατικό κόσμο του σεβασμού των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, τα παιδιά του Αυτιστικού φάσματος συμπεριλαμβάνονται ισότιμα σε όλες τις κοινωνικές παροχές παιδιών αμεα, στη χώρα μας, στερούνται το Δικαίωμα συμμετοχής τους σ’ αυτό το θεσμό, ο οποίος ισχύει γιά άλλες αναπηρίες και παθήσεις. Το γεγονός αυτό, αναιρεί και τα εν γένει νομικά και κοινωνικά Δικαιώματα των 50.000 περίπου οικογενειών του Αυτιστικού φάσματος, τις οποίες αδικεί και προσβάλλει αυτός ο αδικαιολόγητος αποκλεισμός που συντηρείται στο εν λόγω νομοσχέδιο. Οι αρμόδιοι, οφείλουν να μας εξηγήσουν, με ποιά λογική αποκλείονται τα παιδιά του αυτιστικού φάσματος από την παροχή αυτή, στην οποία συμμετέχουν π.χ «οι πάσχοντες από τραυματική απώλεια και των δυο όρχεων ή αμφίπλευρη ορχεκτομή», όπως ορίζει το νομοσχέδιο...
- Συνεπώς, ζητούμε:
1)Να ενημερωθούμε επίσημα και Δημόσια, γιά το εάν αληθεύουν οι πληροφορίες περί ερήμην μας επικείμενης νομοθετικής ρύθμισης, από την οποία αποκλειόμαστε και πάλι ως κατηγορία.
2)Να καταθέσουμε με το παρόν υπόμνημα, το ώριμο και αυτονόητο γιά κάθε Δημοκρατική κοινωνία αίτημά μας, να συμπεριληφθεί και ο Αυτισμός στη νομοθετική αυτή ρύθμιση, που δεν θα πρέπει να γίνεται εν κρυπτώ και χωρίς τον κοινωνικό διάλογο και τη συμμετοχή των άμεσα ενδιαφερόμενων γονιών.
- Όπως προφανώς γνωρίζετε, στις χώρες του Ευρωπαϊκού κεκτημένου, ο Αυτισμός αποτελεί εδώ και πολλά χρόνια επίσημα αναγνωρισμένη αναπηρία, που ΔΕΝ ταυτίζεται με τη νοητική υστέρηση – και συμμετέχει ισότιμα σε όλες τις ανάλογες εκπαιδευτικές κοινωνικές παροχές της νομοθεσίας παιδιών αμεα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Τα παιδιά του Αυτιστικού φάσματος, περιλαμβάνουν όλο το εύρος νοητικών ικανοτήτων: 1)Παιδιά με εξαιρετικές και μοναδικές ικανότητες (ο Μπιλ Γκέητς / από τους δημιουργούς της σύγχρονης πληροφορικής, ο Φ.Τ Ρίχτερ, η Τ. Γκαρντίν και πλήθος επιφανών Πανεπιστημιακών και επιστημόνων από τους νεώτερους, είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα, ενώ από τους παλιότερους, οι Α. Αϊνστάϊν, Ι. Νεύτωνας κά, σύμφωνα με έγκυρες επιστημονικές απόψεις, υπήρξαν παιδιά του Αυτιστικού φάσματος). 2)Παιδιά με υψηλή & μέση νοημοσύνη 3)Παιδιά με οριακή νοημοσύνη, και παιδιά με νοητική υστέρηση. Επομένως, συμπεριλαμβάνουν και έναν μεγάλο όγκο παιδιών, που μπορούν και δικαιούνται να έχουν τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τα παιδιά αυτά στην Ευρώπη του κοινωνικού κράτους, εκπαιδεύονται και συνεισφέρουν στο κοινωνικό σύνολο και από επιστημονικές θέσεις, ζώντας αξιοπρεπώς.
-Όπως είναι γνωστό, τα επιφανέστερα Πανεπιστήμια του κόσμου, (πχ Καίμπριτζ) έχουν ειδικό θεσμικό πλαίσιο υποδοχής και φοίτησης των παιδιών αυτών, στα οποία επενδύουν συστηματικά όπως μπορείτε να δείτε και στα σχετικά έγγραφα και άρθρογραφία που σας συνυποβάλλουμε.
- Αυτή η κατηγορία παιδιών, που η αναπηρία τους αφορά την επικοινωνία (και όχι τη νοημοσύνη), ασφαλώς και δικαιούται εξ ίσου με τις άλλες αναπηρίες και παθήσεις τη συμμετοχή στο ποσοστό των «καθ’ υπέρβασιν» (χωρίς εξετάσεις) εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
-Ο αποκλεισμός τους από τέτοιες κοινωνικές παροχές στη χώρα μας, έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το Σύνταγμα και τις αρχές του Δημοκρατικού μας Πολιτεύματος και με τις Θεμελιώδεις αρχές γιά τα Ανθρώπινα και Συνταγματικά Δικαιώματα, της ίσης μεταχείρησης και ίσων ευκαιριών.
-Επίσης, έρχεται σε αντίθεση με τις διεθνείς συμβάσεις και την κοινοτική νομοθεσία περί σεβασμού Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων παιδιών αμεα, με την Κοινοτική Οδηγία 2000/78/ΕΚ "για την καταπολέμηση των διακρίσεων λόγω θρησκείας ή πεποιθήσεων, ειδικών αναγκών, ηλικίας ή γενετήσιου προσανατολισμού", καθώς και τον αντίστοιχο νόμο 3304/2005 για την "εφαρμογή της ίσης μεταχείρισης ανεξαρτήτως φυλετικής ή εθνοτικής καταγωγής, θρησκευτικών ή άλλων πεποιθήσεων, αναπηρίας, ηλικίας ή γενετήσιου προσανατολισμού", που καταπατώνται από αυτόν τον αποκλεισμό.
-Έρχεται επίσης σε αντίθεση με την πιό πρόσφατη εκπαιδευτική νομοθεσία, (ν. 3699/08 περί Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης), η οποία αναγνώρισε επίσημα το Αυτιστικό Φάσμα ως ανεξάρτητη κατηγορία αναπηρίας.
Θεωρούμε σημαντικό επίσης να επισημάνουμε το γεγονός, ότι από την υλοποίηση αυτού του αυτονόητου αιτήματος (που η μέχρι τώρα παράλειψή της αποτελεί μέγα κοινωνικό σκάνδαλο), κανένα οικονομικό κόστος δεν προκύπτει γιά την Πολιτεία και το κοινωνικό σύνολο: Ο μόνος που ενοχλείται από την θεσμοθέτησή του, είναι τα κυκλώματα σκοταδισμού, γραφειοκρατίας και διαφθοράς και τα προνόμια που αυτά αποκομίζουν από την συστηματική καταπάτηση Ανθρωπίνων και Συνταγματικών Δικαιωμάτων των πολιτών και των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων, όπως τα παιδιά του Αυτιστικού φάσματος.
Έχοντας την πεποίθηση ότι η ανακοίνωσή σας περί διεξαγωγής του διαλόγου γιά την Παιδεία «από μηδενική βάση» ΔΕΝ σημαίνει αναίρεση των Δικαιωμάτων που έχουν κατακτηθεί και θεσμοθετηθεί από το Κοινοτικό κεκτημένο, αλλά ότι αντίθετα στοχεύει στη βελτίωση των ήδη κεκτημένων, περιμένουμε την έγκαιρη παρέμβασή σας.
-Τα θέματα των Εκπαιδευτικών και άλλων Συνταγματικών & Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων των παιδιών αμεα, είναι ο καθρέφτης της κοινωνικής πολιτικής ενός κράτους:
Επομένως, όπως αναφέρουμε και στο ψήφισμα των 4.500 γονιών και ειδικών του αυτιστικού φάσματος, «το θέμα αφορά την ευρύτερη κοινωνία και τους πολίτες, επειδή η στάση μιας Πολιτείας προς τα ανάπηρα παιδιά της και προς τα Δικαιώματά τους στη ζωή, είναι το καλύτερο βαρόμετρο για τις προθέσεις της προς όλα τα παιδιά και τους Πολίτες, προς τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και το μέλλον όλων μας»…
Συνημμένα:
1)Το ψήφισμα των 4.500 γονιών και ειδικών του Αυτιστικού φάσματος και η σχετική αρθρογραφία (Περιοδικό «Παιδί – ειδικά Δικαιώματα» τεύχος 7 - σελ. 18-31 )
2)Η ολοκληρωμένη πρότασή μας γιά τον νέο νόμο 3699/08-ΕΑΕ και η σχετική αρθρογραφία (Περιοδικό «Παιδί – ειδικά Δικαιώματα» τεύχος 9 - σελ. 7-10 & 11-25)
3)Η σύσκεψη / διάλογος με το ΥΠΕΠΘ, πάνω στο ψήφισμα και τις προτάσεις μας γιά τον ν. 3699/08-ΕΑΕ (Περιοδικό «Παιδί – ειδικά Δικαιώματα» τεύχος 10 - σελ. 37)
4)Θεσμοί υποδοχής και φοίτησης παιδιών του Αυτιστικού φάσματος (ΑΥΛ/Άσπεργκερ) στο πανεπ/μιο Cambridge (Περιοδικό «Παιδί – ειδικά Δικαιώματα» τεύχος 10 - σελ. 4)
ΥΠΟΓΡΑΦΟΝΤΕΣ ΣΥΛΛΟΓΟΙ
1)Ε.Δ.Α.Α.Φ – Ένωση γιά τα Δικαιώματα Ατόμων του Αυτιστικού
2)Σύλλογος Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων αυτιστικών ατόμων Ν.Ρεθύμνου
3)Σύλλογος Γονέων και Φίλων Αυτιστικών Ατόμων Ν. Έβρου «Αγιος Βασίλειος»
4)Νομαρχιακός Σύλλογος Ατόμων με Αναπηρία Ν. Έβρου
5)Σύλλογος Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων ατόμων με αυτισμό νομού Δράμας «Αλκυόνη»
6)Σύλλογος Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων ατόμων με αυτισμό Ν. Ηρακλείου «ΣΤΗΡΙΖΩ»
7)ΕΤΑΙΡΕΙΑ Προστασίας Ατόμων με Αυτισμό-Δ.Α.Δ. Ν. Καστοριάς
8)Σύλλογος Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων ατόμων με αυτισμό ν. Κοζάνης
9)Σύλλογος Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων αυτιστικών ατόμων Ν. ΛΑΡΙΣΑΣ
10)«ΒΡΕΦΟΚΡΑΤΟΥΣΑ» (Σύλλογος γιά Άτομα με Κώφωση και Συνοδές Αναπηρίες)
11)"Ελληνική Εταιρεία Αυτισμού - Δ.Α.Δ."
12) ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ
Πέμπτη 13 Αυγούστου 2009
Διορισμοί 2.233 Μονίμων Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από πίνακες 30μηνου, 24μηνου, Ενιαίου και ΑΣΕΠ
Διορισμοί 2.233 Μονίμων Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από πίνακες 30μηνου, 24μηνου, Ενιαίου και ΑΣΕΠ
Αθήνα, 13 Αυγούστου 2009
Ανακοινοποίηση στο ορθό για το Δελτίο Τύπου του ΥΠΕΠΘ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, ανακοινώνεται, ότι για το σχολικό έτος 2009-2010 διορίζονται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση 2.233 εκπαιδευτικοί κλάδων ΠΕ01, ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ09, ΠΕ10, ΠΕ11, ΠΕ13, ΠΕ14.04, ΠΕ15, ΠΕ17, ΠΕ18, ΠΕ19, ΠΕ32, ΠΕ34, ΤΕ01 και ΔΕ01. Από τους ανωτέρω 20 εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ11 διορίζονται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Στους παραπάνω διοριστέους περιλαμβάνονται εκπαιδευτικοί εγγεγραμμένοι στον πίνακα του «30μήνου», στον πίνακα του «24μήνου», στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών για την κάλυψη του ποσοστού 40% και οι περιλαμβανόμενοι στους πίνακες διοριστέων του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ 2008 για την κάλυψη του ποσοστού 60%.
Οι διοριζόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στις οποίες διορίζονται για ορκωμοσία και ανάληψη υπηρεσίας από 18 Αυγούστου έως και 21 Αυγούστου 2009, και θα τοποθετηθούν προσωρινά με απόφαση του Διευθυντή της Διεύθυνσης, ύστερα από πρόταση του οικείου Περιφερειακού Συμβουλίου, σε κενές θέσεις των σχολείων της περιοχής που διορίστηκαν, μέχρι λήξεως του έτους για το οποίο διορίζονται.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Όλοι οι διοριζόμενοι εκπαιδευτικοί κατά το σχολικό έτος 2009-2010, οι διορισθέντες κατά τα δύο προηγούμενα σχολικά έτη 2007-08 και 2008-09 οι οποίοι δεν έχουν παρακολουθήσει την Α΄ Φάση του προγράμματος εισαγωγικής επιμόρφωσης και από όλους τους πίνακες (30μηνο, 24μηνο, Ενιαίο Πίνακα Διορισμών, Πίνακα Διοριστέων ΑΣΕΠ) και οι διοριζόμενοι με σχέση εργασίας ΙΔΑΧ θα παρακολουθήσουν την Α΄ φάση του προγράμματος εισαγωγικής επιμόρφωσης από 24 Αυγούστου έως 4 Σεπτεμβρίου 2009 στα Περιφερειακά Επιμορφωτικά Κέντρα (ΠΕΚ) της χώρας.
Πληροφορίες θα παρέχονται στις Δ/νσεις Εκπαίδευσης και στα ΠΕΚ.
Τα ονόματα εδώ
http://www.ypepth.gr/docs/diorismoi_bthmias_internet_13082009_090813.xls
Αθήνα, 13 Αυγούστου 2009
Ανακοινοποίηση στο ορθό για το Δελτίο Τύπου του ΥΠΕΠΘ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, ανακοινώνεται, ότι για το σχολικό έτος 2009-2010 διορίζονται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση 2.233 εκπαιδευτικοί κλάδων ΠΕ01, ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ09, ΠΕ10, ΠΕ11, ΠΕ13, ΠΕ14.04, ΠΕ15, ΠΕ17, ΠΕ18, ΠΕ19, ΠΕ32, ΠΕ34, ΤΕ01 και ΔΕ01. Από τους ανωτέρω 20 εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ11 διορίζονται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Στους παραπάνω διοριστέους περιλαμβάνονται εκπαιδευτικοί εγγεγραμμένοι στον πίνακα του «30μήνου», στον πίνακα του «24μήνου», στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών για την κάλυψη του ποσοστού 40% και οι περιλαμβανόμενοι στους πίνακες διοριστέων του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ 2008 για την κάλυψη του ποσοστού 60%.
Οι διοριζόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στις οποίες διορίζονται για ορκωμοσία και ανάληψη υπηρεσίας από 18 Αυγούστου έως και 21 Αυγούστου 2009, και θα τοποθετηθούν προσωρινά με απόφαση του Διευθυντή της Διεύθυνσης, ύστερα από πρόταση του οικείου Περιφερειακού Συμβουλίου, σε κενές θέσεις των σχολείων της περιοχής που διορίστηκαν, μέχρι λήξεως του έτους για το οποίο διορίζονται.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Όλοι οι διοριζόμενοι εκπαιδευτικοί κατά το σχολικό έτος 2009-2010, οι διορισθέντες κατά τα δύο προηγούμενα σχολικά έτη 2007-08 και 2008-09 οι οποίοι δεν έχουν παρακολουθήσει την Α΄ Φάση του προγράμματος εισαγωγικής επιμόρφωσης και από όλους τους πίνακες (30μηνο, 24μηνο, Ενιαίο Πίνακα Διορισμών, Πίνακα Διοριστέων ΑΣΕΠ) και οι διοριζόμενοι με σχέση εργασίας ΙΔΑΧ θα παρακολουθήσουν την Α΄ φάση του προγράμματος εισαγωγικής επιμόρφωσης από 24 Αυγούστου έως 4 Σεπτεμβρίου 2009 στα Περιφερειακά Επιμορφωτικά Κέντρα (ΠΕΚ) της χώρας.
Πληροφορίες θα παρέχονται στις Δ/νσεις Εκπαίδευσης και στα ΠΕΚ.
Τα ονόματα εδώ
http://www.ypepth.gr/docs/diorismoi_bthmias_internet_13082009_090813.xls
Τρίτη 11 Αυγούστου 2009
Αίτηση εγγραφής
Κατεβάστε την αίτηση εγγραφής εδώ: http://www.4shared.com/file/124423915/e0b0d7e4/__online.html
και αφού τη συμπληρώσετε, στείλτε την στο mail του συλλόγου :
goneispma@gmail.com
Σάββατο 8 Αυγούστου 2009
Ο Βουλευτής ΠΑ.ΣΟ.Κ. κ. Χρήστος Αηδόνης στα πλαίσια του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου με αφορμή την μη-ικανοποίηση του αιτήματος των αδιόριστων εκπαιδευτικ
Ο Βουλευτής ΠΑ.ΣΟ.Κ. κ. Χρήστος Αηδόνης στα πλαίσια του Κοινοβουλευτικού
Ελέγχου με αφορμή την μη-ικανοποίηση του αιτήματος των αδιόριστων
εκπαιδευτικών με ανάπηρα παιδιά για άμεσο διορισμό, κατέθεσε προς τον
αρμόδιο Υπουργό την ακόλουθη Ερώτηση στη Βουλή
Πέμπτη, 6 Αυγούστου 2009
ΠΡΟΣ: ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΘΕΜΑ: ΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΑ ΠΑΙΔΙΑ
Κύριε Υπουργέ,
Μια ακόμη μεγάλη απογοήτευση βιώνουν για άλλη μια χρονιά οι αδιόριστοι
εκπαιδευτικοί γονείς με ανάπηρα παιδιά, οι οποίοι μένουν έκπληκτοι και
αγανακτισμένοι από τον ανεξήγητο παραγκωνισμό και την ανεπανάληπτη
κατάφορη αδικία που συντελείται σε βάρος τους.
Το αίτημα της ομάδας αυτής των εκπαιδευτικών με ανάπηρα παιδιά να
συμπεριληφθούν στις κατηγορίες των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων που
καταρτίζουν και πλαισιώνουν τους ειδικούς πίνακες διορισμού των
εκπαιδευτικών ΠΕ ήδη από την τρέχουσα σχολική χρονιά, δεν έχει ακόμη
ευοδωθεί, παρά τις διαβεβαιώσεις των αρμοδίων περί θετικής ρύθμισης του
όλου θέματος.
Επειδή οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί γονείς με ανάπηρα παιδιά έρχονται
καθημερινά αντιμέτωποι με μια πρωτοφανή κοινωνική αναλγησία το Υπουργείο
Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων οφείλει τουλάχιστον να μην τους
μεταχειρίζεται άνισα.
Μετά από τα παραπάνω Ερωτάστε Κύριε Υπουργέ,
- Για τις προθέσεις σας αναφορικά με την ένταξη των εκπαιδευτικών γονέων
με ανάπηρα παιδιά στους ειδικούς πίνακες διορισμού κατά το τρέχον σχολικό
έτος.
http://www.dramina.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=1237:2009-08-06-10-35-55&catid=1:2008-11-12-22-11-37&Itemid=57
Ελέγχου με αφορμή την μη-ικανοποίηση του αιτήματος των αδιόριστων
εκπαιδευτικών με ανάπηρα παιδιά για άμεσο διορισμό, κατέθεσε προς τον
αρμόδιο Υπουργό την ακόλουθη Ερώτηση στη Βουλή
Πέμπτη, 6 Αυγούστου 2009
ΠΡΟΣ: ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΘΕΜΑ: ΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΑ ΠΑΙΔΙΑ
Κύριε Υπουργέ,
Μια ακόμη μεγάλη απογοήτευση βιώνουν για άλλη μια χρονιά οι αδιόριστοι
εκπαιδευτικοί γονείς με ανάπηρα παιδιά, οι οποίοι μένουν έκπληκτοι και
αγανακτισμένοι από τον ανεξήγητο παραγκωνισμό και την ανεπανάληπτη
κατάφορη αδικία που συντελείται σε βάρος τους.
Το αίτημα της ομάδας αυτής των εκπαιδευτικών με ανάπηρα παιδιά να
συμπεριληφθούν στις κατηγορίες των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων που
καταρτίζουν και πλαισιώνουν τους ειδικούς πίνακες διορισμού των
εκπαιδευτικών ΠΕ ήδη από την τρέχουσα σχολική χρονιά, δεν έχει ακόμη
ευοδωθεί, παρά τις διαβεβαιώσεις των αρμοδίων περί θετικής ρύθμισης του
όλου θέματος.
Επειδή οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί γονείς με ανάπηρα παιδιά έρχονται
καθημερινά αντιμέτωποι με μια πρωτοφανή κοινωνική αναλγησία το Υπουργείο
Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων οφείλει τουλάχιστον να μην τους
μεταχειρίζεται άνισα.
Μετά από τα παραπάνω Ερωτάστε Κύριε Υπουργέ,
- Για τις προθέσεις σας αναφορικά με την ένταξη των εκπαιδευτικών γονέων
με ανάπηρα παιδιά στους ειδικούς πίνακες διορισμού κατά το τρέχον σχολικό
έτος.
http://www.dramina.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=1237:2009-08-06-10-35-55&catid=1:2008-11-12-22-11-37&Itemid=57
Παρασκευή 24 Ιουλίου 2009
Τροπολογία του ΥΠΕΠΘ για τους διορισμούς εκπαιδευτικών με αναπηρία τουλάχιστον 67%.
Σε τροπολογία που κατέθεσε χθες, 23/7/2009, στη Βουλή το υπουργείο Παιδείας σε νομοσχέδιο σχετικό με τα ΤΕΙ δίνεται η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς με αναπηρία τουλάχιστον 67% να διορίζονται στην εκπαίδευση ανεξάρτητα από τη συμμετοχή τους σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
4. Με την ρύθμιση της παραγράφου 4 αντιμετωπίζεται με ευαισθησία το κοινωνικό πρόβλημα των εκπαιδευτικών με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, οι οποίοι πλέον διορίζονται ανεξαρτήτως της συμμετοχής τους σε διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π., εφόσον συμπληρώνουν δώδεκα (12) μήνες τουλάχιστον πραγματικής προϋπηρεσίας προσωρινού αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού σε δημόσια σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αρμοδιότητας του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Ολοκληρη η τροπολογία εδώ
http://www.parliament.gr/ergasies/nomosxedia/Tropologies/1365/R-PANTE.663.pdf
4. Με την ρύθμιση της παραγράφου 4 αντιμετωπίζεται με ευαισθησία το κοινωνικό πρόβλημα των εκπαιδευτικών με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, οι οποίοι πλέον διορίζονται ανεξαρτήτως της συμμετοχής τους σε διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π., εφόσον συμπληρώνουν δώδεκα (12) μήνες τουλάχιστον πραγματικής προϋπηρεσίας προσωρινού αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού σε δημόσια σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αρμοδιότητας του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Ολοκληρη η τροπολογία εδώ
http://www.parliament.gr/ergasies/nomosxedia/Tropologies/1365/R-PANTE.663.pdf
Πέμπτη 23 Ιουλίου 2009
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΤΗΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ Η ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ. ΠΟΡΙΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
Περίληψη Πορίσματος
«Εφαρμογή του θεσμού της παράλληλης στήριξης μαθητών
με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες»
Ο Συνήγορος του Πολίτη, στο πλαίσιο της αποστολής του ως Συνήγορος του
Παιδιού, κατά τα τελευταία έτη έχει εξετάσει σημαντικό αριθμό υποθέσεων με θέμα
την εφαρμογή του θεσμού της παράλληλης στήριξης μαθητών με αναπηρία ή με
ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη σχολική τάξη του γενικού σχολείου, βάσει των
προβλέψεων του ν.2817/00 και, πρόσφατα, του ν.3699/08, ο οποίος τον
αντικατέστησε. Αφού διαπίστωσε πάγια και σοβαρά προβλήματα στην εφαρμογή
του μέτρου και συστηματική αδυναμία να επιτευχθεί λύση σε ατομικές υποθέσεις, ο
Συνήγορος συνέταξε Πόρισμα στο οποίο διατυπώνει τις σχετικές διαπιστώσεις και
προτάσεις του. Το Πόρισμα απεστάλη στον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και
Θρησκευμάτων την 17.6.2009.
Συνοψίζοντας τις διαπιστώσεις του, ο Συνήγορος του Πολίτη επεσήμανε ότι:
Σε πολλές περιπτώσεις το ΥΠΕΠΘ: (α) δηλώνει αδυναμία υλοποίησης του
μέτρου της παράλληλης στήριξης, παρά την ύπαρξη γνωματεύσεων από τους
αρμόδιους δημόσιους διαγνωστικούς φορείς για την αναγκαιότητά του, αποδίδοντας
το πρόβλημα σε ανεπάρκεια κονδυλίων ή εκπαιδευτικών, (β) αντιμετωπίζει ως
καταχρηστικές ή δεν λαμβάνει υπόψη του γνωματεύσεις των αρμοδίων
διαγνωστικών κέντρων του, των ΚΕΔΔΥ, υποβαθμίζοντας στην πράξη το
επιστημονικό τους έργο, και (γ) αντιμετωπίζει τον θεσμό της παράλληλης στήριξης
ως αντίστοιχο της φοίτησης ενός μαθητή σε τμήμα ένταξης, χωρίς να λαμβάνει
υπόψη τις διαφορετικές ανάγκες που καθένας από τους θεσμούς αυτούς
δημιουργήθηκε για να καλύψει ή τη φύση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών του
κάθε μαθητή. Υπάρχει επίσης και το μέτρο της παράλληλης στήριξης μαθητών με
διαταραχές αυτιστικού φάσματος από πρόσωπο επιλογής της οικογένειας κατά τη
διάταξη του άρθρου 7 παρ.4, γ’ του ν. 3699/08. Μολονότι το μέτρο αυτό μπορεί σε
ορισμένες περιπτώσεις να καλύπτει ιδιαίτερες ανάγκες προς όφελος των
ενδιαφερόμενων μαθητών, υπάρχει ο κίνδυνος μετακύλισης της ευθύνης για την
παροχή παράλληλης στήριξης, που έχει η Πολιτεία, στην οικογένεια.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, ο Συνήγορος του Πολίτη πρότεινε τα εξής:
1. Εφόσον το ΥΠΕΠΘ διαπιστώνει συστηματικά ανεπάρκεια πιστώσεων για την
κάλυψη των αναγκών - τόσο ως προς την παροχή παράλληλης στήριξης όσο και σε
άλλους τομείς της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης - να επανεξεταστεί από τη Γενική
Διεύθυνση Προσωπικού του Υπουργείου η κατανομή των πιστώσεων στην Ειδική
Αγωγή, ώστε να τηρείται η αρχή της ισότητας των ευκαιριών.
2. Εφόσον διαπιστώνεται συστηματικά ανεπάρκεια εκπαιδευτικών ειδικής
αγωγής για την κάλυψη των αναγκών, το ΥΠΕΠΘ να μεριμνήσει για την αύξηση των
θέσεων των εισακτέων στις αντίστοιχες σχολές, προκειμένου να αυξηθεί ο αριθμός
των διαθέσιμων εκπαιδευτικών.
3. Να αποσαφηνιστούν οι προϋποθέσεις παροχής του μέτρου της παράλληλης
στήριξης, ώστε αφενός να διασφαλίζονται τα δικαιώματα των μαθητών που τη
χρειάζονται και αφετέρου να μην δημιουργούνται στους πολίτες λανθασμένες
εντυπώσεις και προσδοκίες. Οι γνωματεύσεις των ΚΕΔΔΥ θα πρέπει να αναφέρουν
επακριβώς τις προϋποθέσεις, υπό τις οποίες ένας μαθητής δικαιούται παράλληλη
στήριξη και να αντιμετωπίζονται δεσμευτικά ως προς την υλοποίησή τους από την
Πολιτεία.
4. Το Υπουργείο να μεριμνήσει ώστε η παράλληλη στήριξη - πέραν της παροχής
της καθαυτής και του σαφούς διαχωρισμού της από την φοίτηση σε τμήμα ένταξης -
να διασφαλίζεται από την αρχή του σχολικού έτους και, όπου αυτό είναι εφικτό, να
επιδιώκεται η συνέχισή της το επόμενο έτος από τον ίδιο εκπαιδευτικό, ώστε να
αποφεύγεται η εναλλαγή προσώπων με όλα τα συνακόλουθα προβλήματα
προσαρμογής των ενδιαφερόμενων μαθητών. Επίσης, όσον αφορά μαθητές με
ειδικές κατηγορίες προβλημάτων (π.χ. προβλήματα όρασης, ακοής κ.λπ.), είναι
αναγκαίο ο εκπαιδευτικός να διαθέτει την εξειδίκευση που απαιτείται ώστε να μπορεί
να βοηθήσει αποτελεσματικά τον συγκεκριμένο μαθητή.
5. Όσον αφορά το μέτρο της παράλληλης στήριξης μαθητών με διαταραχές
αυτιστικού φάσματος από πρόσωπο επιλογής της οικογένειας, η εφαρμογή του θα
πρέπει να διασφαλίζει ότι δεν μεταφέρεται στις οικογένειες η ευθύνη της Πολιτείας
για παροχή ατομικής υποστήριξης στους μαθητές που την χρειάζονται προκειμένου
να φοιτήσουν στο γενικό σχολείο. Ειδικότερα προτείνεται η εισαγωγή νομοθετικής
ρύθμισης που να προβλέπει την καταβολή της δαπάνης του συνοδού στις
οικογένειες των μαθητών, στις περιπτώσεις που, ενώ έχει υποβληθεί αίτημα για
παράλληλη στήριξη στο ΥΠΕΠΘ, και, μολονότι οι νόμιμες προϋποθέσεις
πληρούνται, αυτή δεν υλοποιείται. Περαιτέρω, πρέπει να προσδιοριστούν με
ακρίβεια το πλαίσιο και οι προϋποθέσεις εφαρμογής του μέτρου, όσον αφορά την
επαγγελματική ιδιότητα του ιδιώτη συνοδού, τον ακριβή ρόλο του στη σχολική τάξη,
το πλαίσιο συνεργασίας του με τους διδάσκοντες και εποπτείας του έργου του,
καθώς και τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθείται. Δεδομένων των ανωτέρω,
ενδεχόμενη άρνηση εκ μέρους του συλλόγου διδασκόντων πρέπει σε κάθε
περίπτωση να είναι αιτιολογημένη και να συνοδεύεται από εναλλακτικές προτάσεις.
6. Τέλος, όσον αφορά τη συχνά παρατεταμένη καθυστέρηση στην εξέταση και
υλοποίηση των αιτημάτων παροχής παράλληλης στήριξης, επισημαίνεται η
υποχρέωση του ΥΠΕΠΘ για διεκπεραίωσή τους ή για έγγραφη αιτιολογημένη
ενημέρωση των ενδιαφερόμενων σε περίπτωση απόρριψης ή καθυστέρησης
υλοποίησής τους εντός των προβλεπόμενων από τον Κώδικα Διοικητικής
Διαδικασίας προθεσμιών.
Ολόκληρο το πόρισμα απο το Συνήγορο του Πολίτη εδώ
http://www.synigoros.gr/pdf_01/8207_2_poriparsti.pdf
«Εφαρμογή του θεσμού της παράλληλης στήριξης μαθητών
με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες»
Ο Συνήγορος του Πολίτη, στο πλαίσιο της αποστολής του ως Συνήγορος του
Παιδιού, κατά τα τελευταία έτη έχει εξετάσει σημαντικό αριθμό υποθέσεων με θέμα
την εφαρμογή του θεσμού της παράλληλης στήριξης μαθητών με αναπηρία ή με
ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη σχολική τάξη του γενικού σχολείου, βάσει των
προβλέψεων του ν.2817/00 και, πρόσφατα, του ν.3699/08, ο οποίος τον
αντικατέστησε. Αφού διαπίστωσε πάγια και σοβαρά προβλήματα στην εφαρμογή
του μέτρου και συστηματική αδυναμία να επιτευχθεί λύση σε ατομικές υποθέσεις, ο
Συνήγορος συνέταξε Πόρισμα στο οποίο διατυπώνει τις σχετικές διαπιστώσεις και
προτάσεις του. Το Πόρισμα απεστάλη στον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και
Θρησκευμάτων την 17.6.2009.
Συνοψίζοντας τις διαπιστώσεις του, ο Συνήγορος του Πολίτη επεσήμανε ότι:
Σε πολλές περιπτώσεις το ΥΠΕΠΘ: (α) δηλώνει αδυναμία υλοποίησης του
μέτρου της παράλληλης στήριξης, παρά την ύπαρξη γνωματεύσεων από τους
αρμόδιους δημόσιους διαγνωστικούς φορείς για την αναγκαιότητά του, αποδίδοντας
το πρόβλημα σε ανεπάρκεια κονδυλίων ή εκπαιδευτικών, (β) αντιμετωπίζει ως
καταχρηστικές ή δεν λαμβάνει υπόψη του γνωματεύσεις των αρμοδίων
διαγνωστικών κέντρων του, των ΚΕΔΔΥ, υποβαθμίζοντας στην πράξη το
επιστημονικό τους έργο, και (γ) αντιμετωπίζει τον θεσμό της παράλληλης στήριξης
ως αντίστοιχο της φοίτησης ενός μαθητή σε τμήμα ένταξης, χωρίς να λαμβάνει
υπόψη τις διαφορετικές ανάγκες που καθένας από τους θεσμούς αυτούς
δημιουργήθηκε για να καλύψει ή τη φύση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών του
κάθε μαθητή. Υπάρχει επίσης και το μέτρο της παράλληλης στήριξης μαθητών με
διαταραχές αυτιστικού φάσματος από πρόσωπο επιλογής της οικογένειας κατά τη
διάταξη του άρθρου 7 παρ.4, γ’ του ν. 3699/08. Μολονότι το μέτρο αυτό μπορεί σε
ορισμένες περιπτώσεις να καλύπτει ιδιαίτερες ανάγκες προς όφελος των
ενδιαφερόμενων μαθητών, υπάρχει ο κίνδυνος μετακύλισης της ευθύνης για την
παροχή παράλληλης στήριξης, που έχει η Πολιτεία, στην οικογένεια.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, ο Συνήγορος του Πολίτη πρότεινε τα εξής:
1. Εφόσον το ΥΠΕΠΘ διαπιστώνει συστηματικά ανεπάρκεια πιστώσεων για την
κάλυψη των αναγκών - τόσο ως προς την παροχή παράλληλης στήριξης όσο και σε
άλλους τομείς της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης - να επανεξεταστεί από τη Γενική
Διεύθυνση Προσωπικού του Υπουργείου η κατανομή των πιστώσεων στην Ειδική
Αγωγή, ώστε να τηρείται η αρχή της ισότητας των ευκαιριών.
2. Εφόσον διαπιστώνεται συστηματικά ανεπάρκεια εκπαιδευτικών ειδικής
αγωγής για την κάλυψη των αναγκών, το ΥΠΕΠΘ να μεριμνήσει για την αύξηση των
θέσεων των εισακτέων στις αντίστοιχες σχολές, προκειμένου να αυξηθεί ο αριθμός
των διαθέσιμων εκπαιδευτικών.
3. Να αποσαφηνιστούν οι προϋποθέσεις παροχής του μέτρου της παράλληλης
στήριξης, ώστε αφενός να διασφαλίζονται τα δικαιώματα των μαθητών που τη
χρειάζονται και αφετέρου να μην δημιουργούνται στους πολίτες λανθασμένες
εντυπώσεις και προσδοκίες. Οι γνωματεύσεις των ΚΕΔΔΥ θα πρέπει να αναφέρουν
επακριβώς τις προϋποθέσεις, υπό τις οποίες ένας μαθητής δικαιούται παράλληλη
στήριξη και να αντιμετωπίζονται δεσμευτικά ως προς την υλοποίησή τους από την
Πολιτεία.
4. Το Υπουργείο να μεριμνήσει ώστε η παράλληλη στήριξη - πέραν της παροχής
της καθαυτής και του σαφούς διαχωρισμού της από την φοίτηση σε τμήμα ένταξης -
να διασφαλίζεται από την αρχή του σχολικού έτους και, όπου αυτό είναι εφικτό, να
επιδιώκεται η συνέχισή της το επόμενο έτος από τον ίδιο εκπαιδευτικό, ώστε να
αποφεύγεται η εναλλαγή προσώπων με όλα τα συνακόλουθα προβλήματα
προσαρμογής των ενδιαφερόμενων μαθητών. Επίσης, όσον αφορά μαθητές με
ειδικές κατηγορίες προβλημάτων (π.χ. προβλήματα όρασης, ακοής κ.λπ.), είναι
αναγκαίο ο εκπαιδευτικός να διαθέτει την εξειδίκευση που απαιτείται ώστε να μπορεί
να βοηθήσει αποτελεσματικά τον συγκεκριμένο μαθητή.
5. Όσον αφορά το μέτρο της παράλληλης στήριξης μαθητών με διαταραχές
αυτιστικού φάσματος από πρόσωπο επιλογής της οικογένειας, η εφαρμογή του θα
πρέπει να διασφαλίζει ότι δεν μεταφέρεται στις οικογένειες η ευθύνη της Πολιτείας
για παροχή ατομικής υποστήριξης στους μαθητές που την χρειάζονται προκειμένου
να φοιτήσουν στο γενικό σχολείο. Ειδικότερα προτείνεται η εισαγωγή νομοθετικής
ρύθμισης που να προβλέπει την καταβολή της δαπάνης του συνοδού στις
οικογένειες των μαθητών, στις περιπτώσεις που, ενώ έχει υποβληθεί αίτημα για
παράλληλη στήριξη στο ΥΠΕΠΘ, και, μολονότι οι νόμιμες προϋποθέσεις
πληρούνται, αυτή δεν υλοποιείται. Περαιτέρω, πρέπει να προσδιοριστούν με
ακρίβεια το πλαίσιο και οι προϋποθέσεις εφαρμογής του μέτρου, όσον αφορά την
επαγγελματική ιδιότητα του ιδιώτη συνοδού, τον ακριβή ρόλο του στη σχολική τάξη,
το πλαίσιο συνεργασίας του με τους διδάσκοντες και εποπτείας του έργου του,
καθώς και τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθείται. Δεδομένων των ανωτέρω,
ενδεχόμενη άρνηση εκ μέρους του συλλόγου διδασκόντων πρέπει σε κάθε
περίπτωση να είναι αιτιολογημένη και να συνοδεύεται από εναλλακτικές προτάσεις.
6. Τέλος, όσον αφορά τη συχνά παρατεταμένη καθυστέρηση στην εξέταση και
υλοποίηση των αιτημάτων παροχής παράλληλης στήριξης, επισημαίνεται η
υποχρέωση του ΥΠΕΠΘ για διεκπεραίωσή τους ή για έγγραφη αιτιολογημένη
ενημέρωση των ενδιαφερόμενων σε περίπτωση απόρριψης ή καθυστέρησης
υλοποίησής τους εντός των προβλεπόμενων από τον Κώδικα Διοικητικής
Διαδικασίας προθεσμιών.
Ολόκληρο το πόρισμα απο το Συνήγορο του Πολίτη εδώ
http://www.synigoros.gr/pdf_01/8207_2_poriparsti.pdf
Τρίτη 21 Ιουλίου 2009
ΥΠΕΠΘ: Αιτήσεις ένταξης στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομισθίων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης - Αιτήσεις μέχρι 29/7
Αθήνα, 21 Ιουλίου 2009
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων καλούνται οι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης όλων των κλάδων να υποβάλουν Αίτηση-Δήλωση ένταξης στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης σχολικού έτους 2009-2010 για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Οι Αιτήσεις-Δηλώσεις υποβάλλονται στις κατά τόπους Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Η προθεσμία υποβολής των Αιτήσεων-Δηλώσεων ορίζεται μέχρι και 29-7-2009.
Περισσότερα εδώ
http://www.ypepth.gr/docs/egkykl_prosl_anapl_orom_EA_20090721.zip
http://www.ypepth.gr/docs/egkykl_prosl_anapl_orom_EA_20090721.zip
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων καλούνται οι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης όλων των κλάδων να υποβάλουν Αίτηση-Δήλωση ένταξης στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης σχολικού έτους 2009-2010 για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Οι Αιτήσεις-Δηλώσεις υποβάλλονται στις κατά τόπους Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Η προθεσμία υποβολής των Αιτήσεων-Δηλώσεων ορίζεται μέχρι και 29-7-2009.
Περισσότερα εδώ
http://www.ypepth.gr/docs/egkykl_prosl_anapl_orom_EA_20090721.zip
http://www.ypepth.gr/docs/egkykl_prosl_anapl_orom_EA_20090721.zip
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)