Σάββατο 2 Μαΐου 2009

ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΠΡΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ 15/1/2009

ΑΔΙΟΡΙΣΤΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
ΓΟΝΕΙΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ
661 00 ΔΡΑΜΑ
Πληροφορίες :
Κουμουστιβίδης Κωνσταντίνος (6977874009)
Πρασιάδου Σταυρούλα (6939353351)
Μουμούρη Αθανασία (6974271978)

Δράμα 15 Ιανουαρίου 2009

Προς Υπουργό Παιδείας κ. Σπηλιωτόπουλο Άρη

Κύριε Υπουργέ,
Με την ευκαιρία της ανάληψης των καθηκόντων σας, θα θέλαμε να σας συγχαρούμε και να ευχηθούμε καλή επιτυχία στο δύσκολο πραγματικά έργο σας.
Είμαστε μια μικρή κοινωνική ομάδα ανθρώπων στην οποία το κράτος και πιο συγκεκριμένα το υπουργείο που σήμερα αναλάβατε να διοικήσετε, δεν έχει δείξει καμιά ουσιαστική μέριμνα για εμάς.
Σας στέλνουμε ένα κείμενο με τις απόψεις μας, καθώς και μια αίτηση για να μας δεχτείτε, ώστε από κοντά να σας εκφράσουμε τις απόψεις μας.

ΥΠΟΜΝΗΜΑ

Ένα ευνομούμενο κράτος έχει χρέος να λαμβάνει τα κατάλληλα μέτρα για την προστασία των ιδιαίτερα ευπαθών ομάδων, όπως είναι τα άτομα με αναπηρία, έτσι ώστε να εξασφαλίζονται όλοι οι απαραίτητοι όροι και προϋποθέσεις μιας αξιοπρεπούς διαβίωσης των ατόμων αυτών.
Μάλιστα για το σκοπό αυτό υπάρχει και ρητή συνταγματική επιταγή, σύμφωνα με την οποία «….τα άτομα με αναπηρίες έχουν δικαίωμα να απολαμβάνουν μέτρων ου εξασφαλίζουν την αυτονομία, την επαγγελματική ένταξη και τη συμμετοχή τους στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της χώρας..» (άρθρο 21 παρ.6),ενώ λίγο παραπάνω ,στην παράγραφο 2 αναφέρεται ότι «…το κράτος μεριμνά για την υγεία και παίρνει ειδικά μέτρα για την προστασία της νεότητος, του γήρατος ,της αναπηρίας και για την περίθαλψη των απόρων…».
Δυστυχώς όμως μέχρι σήμερα, παρά τις αλλεπάλληλες νομοθετικές ρυθμίσεις, η πολιτεία δεν έχει λάβει καμιά ουσιαστική μέριμνα για την προστασία μιας ιδιαίτερα ευαίσθητης κοινωνικά ομάδας , ήτοι των γονιών που έχουν παιδιά με αναπηρία και πιο συγκεκριμένα των εκπαιδευτικών που είναι αδιόριστοι και έχουν ανάπηρα παιδιά.
Όλοι οι παραπάνω αδιόριστοι εκπαιδευτικοί, αποτελούν μια μικρή αριθμητικά ομάδα ανθρώπων που δεν μπορούν επί ίσοις όροις να διεκδικήσουν το αναφαίρετο δικαίωμά τους στην εργασία, δεδομένης της δυσκολίας μετακίνησής τους ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι σε εκπαιδευτικές μονάδες της χώρας, εξαιτίας της ύπαρξης των εξαρτημένων και δη ανάπηρων παιδιών τους. Αποτέλεσμα αυτής της αντικειμενικής τους δυσκολίας είναι να μην μπορούν οι άνθρωποι αυτοί να συγκεντρώσουν τα απαιτούμενα μόρια προϋπηρεσίας για να διεκδικήσουν με σοβαρές προοπτικές τον μόνιμο διορισμό τους στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Οι γονείς, λοιπόν, των παιδιών αυτών βρίσκονται αντιμέτωποι με έναν κοινωνικό και εργασιακό αποκλεισμό, αφού, για λόγους που δεν οφείλεται σε υπαιτιότητά τους, δεν μπορούν να εξασφαλίσουν εργασία και εξ αυτής τα αναγκαία για να ζήσουν τα ίδια και οι οικογένειές τους .Έτσι αναγκάζονται να κάνουν διάφορες πρόσκαιρες δουλειές (όπως σε οικοδομικές επιχειρήσεις, σε εστιατόρια και σε εμπορικά καταστήματα), προκειμένου να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις ιδιαίτερα αυξημένες, λόγω της κατάστασής τους οικονομικές υποχρεώσεις. Διότι, πέραν εξόδων διαβίωσης, οι άνθρωποι αυτοί έχουν ένα επιπλέον έξοδο, το οποίο φυσικά σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν και δεν θέλουν να περικόψουν, αφού έχει να κάνει με την αποκατάσταση και την βελτίωση της ποιότητας ζωής των ανάπηρων παιδιών τους.
Η πολιτεία, αν και φαίνεται μέχρι στιγμής να αναγνωρίζει την ανάγκη προστασίας των γονιών που έχουν παιδιά με αναπηρία, δεν έχει δείξει ανάλογη ευαισθησία, όπως έχει ήδη κάνει, δικαίως, για άλλες κοινωνικές ομάδες, όπως τα άτομα με αναπηρίες, τις τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες.
Ενδεικτικά παρακάτω αναφέρεται το νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει σήμερα για την κατηγορία των γονιών με ανάπηρα τέκνα, από τις οποίες εμφαίνεται καθαρά ότι, αν και αναγνωρίζεται ότι υπάρχει πρόβλημα , ωστόσο αυτό δεν αντιμετωπίζεται ορθά και διεξοδικά:
1.Σύμφωνα με το ΠΔ 50/1996, οι διορισμένοι εκπαιδευτικοί οι οποίοι έχουν ανάπηρα τέκνα έχουν τον πρώτο λόγο στις μεταθέσεις.
2.Σύμφωνα με το ν. 2648/1998, οι γονείς που έχουν τέκνο με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω θεωρούνται ειδική κατηγορία για την απασχόλησή τους σε φορείς του ιδιωτικού και του ευρύτερου δημοσίου τομέα καθώς και σε δημόσιες υπηρεσίες ,ΝΠΔΔ και ΟΤΑ.
3.Σύμφωνα με τον πρόσφατα ψηφισθέντα νόμο 3699/2008 για την ειδική αγωγή, σε περίπτωση που υπάρχουν ανάγκες που δεν καλύπτονται με μετάθεση, διορισμό, απόσπαση ή συμπλήρωση ωραρίου, προσλαμβάνονται και εκπαιδευτικοί γονείς παιδιών με αναπηρία 67% και άνω ύστερα από πιστοποίηση των αρμόδιων διαγνωστικών υπηρεσιών. Ο νέος αυτός νόμος δίνει απλά στους γονείς παιδιών με αναπηρία τη δυνατότητα να συμπεριληφθούν στους πίνακες ειδικής αγωγής , χωρίς όμως να τους δίνει κανένα προβάδισμα ή κάποια ποσόστωση στις προσλήψεις.
Οι παραπάνω όμως νομοθετικές ρυθμίσεις αποτελούν ημίμετρα , τα οποία δεν λύνουν το πρόβλημα των αδιόριστων εκπαιδευτικών, οι οποίοι ζητούν να μεγαλώσουν τα παιδιά τους με αξιοπρέπεια.
Όλοι εμείς, λοιπόν , οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί με ανάπηρα τέκνα, δεν ζητούμε ελεημοσύνη, ούτε θέλουμε να προκαλέσουμε οίκτο. Ζητούμε το αυτονόητο, αυτό που κάθε πολιτεία με ευαισθησία και κατανόηση όφειλε να έχει ήδη πράξει από μόνη της .

ΖΗΤΟΥΜΕ ΝΑ ΠΡΟΤΑΣΣΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΤΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΟΛΟΙ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΑΝΩ ΤΟΥ 67%


Με Εκτίμηση
Οι γονείς

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου