Παρασκευή 19 Μαρτίου 2010

Επίκαιρη Ερώτηση της Βουλευτού κυρίας Ουρανίας Παπανδρέου-Παπαδάκη

Συζητούμε τώρα την με αριθμό 597/15-3-2010 Επίκαιρη Ερώτηση της Βουλευτού του
Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού κυρίας Ουρανίας Παπανδρέου-Παπαδάκη προς την Υπουργό
Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, σχετικά με τον διορισμό Γονιών -
Εκπαιδευτικών παιδιών με ειδικές ανάγκες κ.λπ..
Η Επίκαιρη Ερώτηση έχει ως εξής:
«Μεγάλο και δυστυχώς διαχρονικό είναι το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι γονείς
παιδιών με ειδικές ανάγκες και δεν είναι άλλο από την αδυναμία διορισμού τους
από την πολιτεία σε θέσεις εκπαιδευτικών. Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία γύρω
από το συγκεκριμένο ζήτημα, οι εκπαιδευτικοί αυτοί εγγράφονται στον πίνακα Β της
Ειδικής Αγωγής χωρίς ουσιαστικά κανένα αντίκρισμα, αφού αρκετές ειδικότητες στον
πίνακα αποτελούν διακοσμητικό στοιχείο, δεδομένου ότι δεν απορροφώνται ως
αναπληρωτές σχεδόν ποτέ. Αν αναλογιστεί κανείς τον ψυχικό και σωματικό μόχθο
αυτών των ανθρώπων αλλά και τις οικονομικές απαιτήσεις λόγω της αναπηρίας των
παιδιών τους, οι οποίες είναι υπέρογκες και μακροχρόνιες, γεγονότα που εκ των
πραγμάτων καθιστούν τη δυνατότητα διεκδίκησης εργασίας ανισότιμη, θα καταλάβει
τον αγώνα που δίνουν καθημερινά και πόσα πολλά προσφέρουν στα παιδιά τους.
Συνεπώς ερωτάται η κυρία Υπουργός:
Γιατί τέτοια αντιμετώπιση κοινωνικής αδικίας, εκ μέρους της Πολιτείας έναντι των
γονιών αυτών που θέλουν να θέσουν στις υπηρεσίες της πολιτείας τις γνώσεις και
τις δεξιότητές τους;
Για ποιο λόγο αυτοί οι γονείς – εκπαιδευτικοί παιδιών με αναπηρία, δεν
διορίζονται άμεσα και κατά προτεραιότητα στην εκπαίδευση, ανεξάρτητα από τη
συμμετοχή τους σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, όπως γίνεται με άλλες κοινωνικές ομάδες,
όπως είναι οι πολύτεκνοι, δεδομένου ότι είναι και αριθμητικά κατά πολύ
λιγότεροι;».
Στην ερωτώσα Βουλευτή του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού κ. Ουρανία Παπανδρέου –
Παπαδάκη θα απαντήσει η Υφυπουργός Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ.
Χριστοφιλοπούλου.
Κυρία Υπουργέ έχετε το λόγο και σας ευχαριστούμε που είστε από το πρωί εδώ και
εσείς με υπομονή.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και
Θρησκευμάτων): Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.
Κυρία συνάδελφε, γνωρίζω την ευαισθησία σας και γνωρίζω και τη δουλειά σας στο
χώρο της ειδικής αγωγής. Πρέπει να σας πω ότι έχω συζητήσει η ίδια με τους
εκπαιδευτικούς, οι οποίοι είναι γονείς τέκνων με αναπηρία πάνω από 67% και έχω
αντιληφθεί ότι πρόκειται για ανθρώπους οι οποίοι δίνουν έναν διπλό αγώνα. Έναν
αγώνα φροντίδας για τα παιδιά τους, πολλοί από τους οποίους έχουν εξειδικευτεί
μάλιστα στην ειδική αγωγή, άρα έχουμε και ένα δυναμικό εκπαιδευτικών οι οποίοι
έχουν ιδιαίτερη ευαισθησία, αλλά και ιδιαίτερη εμπειρία. Γιατί κατ’ ουσία
εκπαιδεύουν -όπως όλοι που είμαστε γονείς- και οι ίδιοι τα παιδιά τους.
Τα ζητήματα που μου έθεσαν και μου θέτετε και εσείς τα έχουμε λάβει υπ’ όψιν μας
στη μεγάλη νομοθετική πρωτοβουλία, που παίρνουμε για την αλλαγή του τρόπου
διορισμών, αποσπάσεων, προσλήψεων, μεταθέσεων, μετατάξεων στο Υπουργείο
Παιδείας, όλο το πλαίσιο. Αυτοί οι εκπαιδευτικοί, που είδαν εμένα και είμαι
σίγουρη κυρία συνάδελφε ότι είδαν και εσάς, ξέρουν πολύ καλά και βλέπουν τριγύρω
τους ότι πολλές φορές το ελληνικό δημόσιο πληρώνει τρεις μισθούς, έναν μονίμου
και δύο αναπληρωτών ως μη όφειλε. Υπάρχει ένα σύστημα κατασπατάλησης και των
δημοσίων πόρων, αλλά και του ανθρώπινου δυναμικού των εκπαιδευτικών μας. Εγώ δε
θα πω ότι φταιν οι εκπαιδευτικοί. Διαχρονικά υπήρξε ένα δαιδαλώδες
γραφειοκρατικό και πελατειακό, θα έλεγα, θεσμικό πλαίσιο, το οποίο επέτρεπε
τέτοιου είδους αποσπάσεις. Βεβαίως είμαστε αποφασισμένοι συνολικά ως ηγεσία του
Υπουργείου Παιδείας να αλλάξουμε αυτό το πλαίσιο.
Είμαι στην πολύ ευχάριστη θέση να σας πω -παρά τις αντιστάσεις σε κάθε
διαβούλευση και τώρα που θα ξεκινήσει και ο δεύτερος γύρος διαβούλευσης θα
υπάρχουν και ενστάσεις και διαφωνίες- ότι αυτό το νέο θεσμικό πλαίσιο έχει σε
ένα μεγάλο βαθμό την αποδοχή των εκπαιδευτικών. Μέσα σε αυτό θα ληφθούν ειδικές
πρόνοιες και είχα την ευκαιρία να συζητήσω και για την κατηγορία των τριτέκνων
και πολυτέκνων, αλλά και για την κατηγορία των εκπαιδευτικών γονέων τέκνων με
αναπηρία.
Όπως ξέρετε το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο κυρία συνάδελφε, τους δίνει την
ευκαιρία μόνο ως ωρομίσθιοι και αναπληρωτές να έχουν εμπειρία. Το νέο θεσμικό
πλαίσιο που ετοιμάζουμε εμείς, ξεφεύγει από την παλιά λογική και πάει σε μια
λογική που συνδέει και την αξιοκρατία και τις μοριοδοτήσεις, όμως, με κοινωνικά
κριτήρια. Διότι θα μοριοδοτήσουμε και την προϋπηρεσία τους, αλλά μπορούν και θα
ληφθούν και ειδικές πρόνοιες -δεν είμαι σε θέση να σας τις πω τώρα- για τη
μεταβατική περίοδο. Θα ληφθεί πρόνοια και ειδική μοριοδότηση για κοινωνικές
κατηγορίες, όπως και αυτή. Και λέω και αυτή, γιατί έχουμε και τους
εκπαιδευτικούς με αναπηρία, που έχουν οι ίδιοι αναπηρία.
Θα επανέλθω, κυρία Πρόεδρε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Ροδούλα Ζήση): Ευχαριστούμε την κυρία Υπουργό. Το λόγο έχει η
ερωτώσα Βουλευτής Ευβοίας του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού κ. Ουρανία Παπανδρέου
Παπαδάκη.
ΟΥΡΑΝΙΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ – ΠΑΠΑΔΑΚΗ: Κυρία Πρόεδρε, κυρία Υπουργέ, σήμερα σας έθεσα
ένα κοινωνικό θέμα και όπως και εσείς το αναπτύξατε, είχαμε αυτή τη στιγμή τη
χαρά να έχουμε τη δική σας τοποθέτηση. Όμως επειδή για ένα τέτοιο πολύ σοβαρό,
κοινωνικό θέμα δεν μου δώσατε μια συγκεκριμένη απάντηση -όχι σε μένα αλλά στους
γονείς των παιδιών που περιμένουν από εσάς, από την πολιτεία τη συγκεκριμένη
απάντηση- ειλικρινά, τόσο εγώ όσο και οι γονείς αυτών των παιδιών, θα θέλαμε
σήμερα στο Κοινοβούλιο να ακούσουμε και τη γνώμη της καθ’ ύλην αρμόδιας
Υπουργού, χωρίς -προς Θεού- να υποτιμώ τη δική σας παρουσία εδώ.
Νομίζω ότι οφείλει η Υπουργός Παιδείας να καταθέσει και αυτή την τοποθέτησή της
γι’ αυτό το κοινωνικό θέμα, γιατί όλοι δεχόμαστε ότι υπάρχει μια τεράστια
κοινωνική αδικία σε μια ομάδα εκπαιδευτικών, που συγχρόνως είναι και γονείς
παιδιών με ειδικά προβλήματα, αφού οι γονείς αυτοί δεν απολαμβάνουν τις δίκαιες
-θα πω εγώ- ειδικές ρυθμίσεις του νόμου που απολαμβάνουν άλλες ευαίσθητες
κοινωνικές ομάδες, όπως είναι ας πούμε οι πολύτεκνοι.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θέλω να αναλογιστούμε όλοι μόνο τον καθημερινό
ψυχικό, σωματικό και οικονομικό μόχθο αυτών των γονέων.
Για να είμαστε και στο πνεύμα των άγιων ημερών του Πάσχα, θα ήθελα να πω ότι
θέλω να αναλογιστούμε όλοι το βαρύτατο σταυρό που σηκώνουν καθημερινά αυτοί οι
γονείς.
Κυρία Υπουργέ, έχω την εντύπωση, αλλά δυστυχώς αυτό πιστεύει και η πλειοψηφία
του ελληνικού λαού, πως σε αυτή τη χώρα ενδιαφερόμαστε και θυμόμαστε όλα αυτά τα
θέματα που έχουν σχέση με κοινωνική δικαιοσύνη, μόνο όταν είμαστε στην
Αντιπολίτευση, αλλά όταν γίνουμε Κυβέρνηση ξαφνικά τα ξεχνάμε. Και βεβαίως,
αναφέρομαι στα δύο κόμματα της εξουσίας, που μας κυβερνούν τα τελευταία τριάντα
πέντε χρόνια.
Και θέλω να τονίσω από την αρχή πως οι αναφορές μου που θα ακολουθήσουν δεν
έχουν απολύτως καμμία προσωπική χροιά προς τους συναδέλφους τα ονόματα των
οποίων θα αναφερθώ και τις αναφορές αυτές θα παρακαλέσω να τις καταθέσουμε στα
Πρακτικά της Βουλής -και εδώ σας παρακαλώ για ένα λεπτό-: 31/10/2008 ο
Βουλευτής, κ. Ευάγγελος Βενιζέλος, με ερώτησή του ζητάει πώς θα τακτοποιηθεί το
θέμα των εκπαιδευτικών γονιών παιδιών με Ειδικές Ανάγκες.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας
Βουλευτού)
Στις 30/10/2008 ο συνάδελφος κ. Νάσος Αλευράς, «Αδιόριστοι εκπαιδευτικοί γονείς
παιδιών με σωματική αναπηρία». Στις 20/1/2009, ο κ. Μαγκριώτης ρωτάει και αυτός
πάλι για το ίδιο θέμα, αλλά και τον Οκτώβριο του 2008 η τότε Ευρωβουλευτής κυρία
Δραγώνα, κατακρίνει την ελληνική πολιτεία γιατί δεν έχει σκύψει πάνω στα
προβλήματα των οικογενειών αυτών . Και βεβαίως η κυρία Δραγώνα -από ότι όλοι
ξέρουμε- έχει ένα σημαντικό ρόλο σήμερα στο Υπουργείο, αλλά φαίνεται ότι έχει
ξεχάσει όλα αυτά τα οποία κατήγγειλε. Το 2009 η κυρία Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά
στην, τότε, κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας –η κύρια Τσαρουχά είναι και
Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας- ρωτάει και αυτή για το ίδιο θέμα. Και βεβαίως,
δεν μπορώ να μην αναφερθώ και στους δύο συναδέλφους μου τον κύριο Αθανάσιο
Πλεύρη και τον κύριο ΄Αδωνι –Σπυρίδωνα Γεωργιάδη οι οποίοι και αυτοί θέτουν το
θέμα.
(Στο σημείο αυτό η Βουλευτής κ. Ουρανία Παπανδρέου-Παπαδάκη καταθέτει για τα
Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος
Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
Εμείς βέβαια, κυρία Υπουργέ δυστυχώς δεν έχουμε κυβερνήσει γιατί σας διαβεβαιώνω
αν είχαμε κυβερνήσει σε αυτά τα θέματα της κοινωνικής δικαιοσύνης, εμείς, θα
είχαμε δώσει άμεσες και αποφασιστικές λύσεις.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας
Βουλευτού)
Και βεβαίως να σας αναφέρω την τελευταία αναφορά στον Δεκέμβρη του 2009 από την
Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία η οποία με αναφορά της στην κυρία
Διαμαντοπούλου, στον κύριο Πανάρετο, σε εσάς, αλλά και στην κυρία Δραγώνα και σε
άλλους φορείς επαναφέρει πάλι το θέμα.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Ροδούλα Ζήση): Διπλάσιος χρόνος ομιλίας.
ΟΥΡΑΝΙΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ –ΠΑΠΑΔΑΚΗ: Κυρία Υπουργέ θα ήθελα συνοπτικά να πω: Το θέμα
αυτή τη στιγμή σαφώς μόνο πολιτικό και από εσάς όλοι εμείς περιμένουμε πολιτική
άμεση λύση με μία νομοθετική ρύθμιση σήμερα.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας
Βουλευτού)
Δεν θα το αφήσουμε πάλι στο μέλλον, γιατί είμαι σίγουρη ότι πάλι θα επανέλθουμε
και πάλι θα ζητήσουμε να δικαιωθούν αυτοί οι άνθρωποι από τη μία πλευρά, αλλά
από την δεύτερη πλευρά να βάλετε στο εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδος σωστούς,
ικανούς δασκάλους, καθηγητές οι οποίοι μέσα από τα δικά τους τα βιώματα –και σας
διαβεβαιώνω γι’ αυτό- έχουν γίνει άριστοι, πολύ καλοί εκπαιδευτικοί.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας
Βουλευτού)
Εκπαιδευτικοί τους οποίους χρειάζεται σήμερα το σύστημά μας.
Ευχαριστώ πολύ.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Ροδούλα Ζήση): Ευχαριστούμε την κυρία Παπανδρέου, αλλά νομίζω ότι
υπερβήκατε πολύ το χρόνο.
ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ: Λόγω, της σοβαρότητας του θέματος.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Ροδούλα Ζήση): Όλα τα θέματα είναι σοβαρά, κύριε συνάδελφε, αλλά
πρέπει να τηρείται και ο Κανονισμός.
ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ: Πρέπει να είμαστε ευαίσθητοι.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Ροδούλα Ζήση): Εντάξει.
ΟΥΡΑΝΙΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ –ΠΑΠΑΔΑΚΗ: Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο που μου δώσατε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Ροδούλα Ζήση): Κυρία Παπανδρέου, πήρατε τον διπλάσιο χρόνο.
Κυρία Υπουργέ, έχετε το λόγο.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και
Θρησκευμάτων): Κυρία Πρόεδρε, σας ευχαριστώ και ζητώ και εγώ εκ των προτέρων την
κατανόησή σας για να πάρω και εγώ λίγο χρόνο.
Λυπούμαι, κυρία Πρόεδρε, που πολλές φορές η συζήτηση επικαίρων ερωτήσεων γίνεται
για λόγους εντυπωσιασμού και αν θέλετε και μίας κομματική πασαρέλας.
Το Αναπηρικό Κίνημα και ο Ελληνικός Λαός γνωρίζει πάρα πολύ καλά και τα
πεπραγμένα και τις αδυναμίες και τις ελλείψεις της πολιτικής για την αναπηρία
διαχρονικά. Και η ίδια η κυρία Διαμαντοπούλου -όπως αναφέρατε την οποία
γνωρίζετε προσωπικά και γνωρίζετε την δική της συμμετοχή στα πεπραγμένα του
Αναπηρικού Κινήματος διαχρονικά- εκφράζεται και η ίδια και με ευαισθησία και με
παρησία. Και δεν νομίζω ότι τιμά το Κοινοβούλιο να λέμε όταν αρμόδιοι Υφυπουργοί
–τονίζω κυρία Πρόεδρε την λέξη αρμόδιοι Υφυπουργοί- έρχονται να απαντήσουν σε
ερωτήσεις που αφορούν τα θέματα της αρμοδιότητάς τους. Όλα τα άλλα είναι απλώς
εντυπωσιασμού, επιτρέψτε μου.
Σας ζήτησα την κατανόησή σας ότι δεν μπορώ εγώ να πω και να διαβάσω τη ρύθμιση
που θα δει το φως σε λίγες εβδομάδες, του νόμου που προετοιμάζω. Θα ήταν λάθος,
κυρία Πρόεδρε, και δεν είναι σωστό νομοθετικές πρωτοβουλίες που πολύ σύντομα,
πριν έρθουν στην Επιτροπή, θα τεθούν σε δημόσια διαβούλευση να τις πω εδώ εγώ
μέσα στα πλαίσια μίας επίκαιρης ερώτησης.
Ήμουν όμως σαφέστατη. Θα προσπαθήσω να το ξαναπώ όσο πιο λεπτομερώς μπορώ. Δύο
είναι οι πρόνοιες που έχουμε πάρει σε αυτήν την νομοθετική εργασία και
πρωτοβουλία, συνολικά η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, κυρία συνάδελφε. Η πρώτη
πρόνοια αφορά ακριβώς τη μεταβατική περίοδο όταν δηλαδή θα ισχύει το καθεστώς
αυτό που ισχύει σήμερα και η μετάβαση των εκπαιδευτικών προς το νέο καθεστώς.
Γιατί γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά, διότι και ευαισθησίες έχουμε και διάλογο έχουμε
κάνει και με αυτόν τον Σύλλογο των Εκπαιδευτικών και γνωρίζουμε ακριβώς τα
προβλήματά τους. Και γι’ αυτό θα ληφθεί μέριμνα εξειδικευμένη και θέλω και τις
δικές σας –πέραν των εντυπωσιασμών- απόψεις εκεί στην Επιτροπή της Βουλής που θα
συζητηθεί η ειδική ρύθμιση που θα φέρουμε για τη μεταβατική περίοδο: πώς η
κατηγορία αυτή θα μπορέσει να ενσωματωθεί ομαλά από το ένα καθεστώς το
νομοθετικό στο άλλο. Θα υπάρχει ειδική ρύθμιση γι’ αυτό και δεσμεύομαι για αυτό.
Έως εδώ μπορώ να πω. Τα υπόλοιπα στην Επιτροπή όταν θα κατατεθεί το νομοσχέδιο
σε πρώτη ανάγνωση.
Παρακαλώ πολύ, να έχω το χρόνο μου κυρία Πρόεδρε.
Άρα λοιπόν να έχετε τη δυνατότητα, πάρα πολύ σύντομα και εσείς και οι άλλοι
συνάδελφοί και οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί να έχουν και να δουν εγκαίρως και να
προτείνουν βελτιώσεις, να διαφωνήσουν, να επικρίνουν, να επαινέσουν την ειδική
ρύθμιση που θα φέρουμε για τον μεταβατικό καθεστώς.
Δεύτερον, στο νέο σύστημα. Είμαι σαφής θα υπάρχει ειδική μοριοδότηση για τις
κατηγορίες αυτές τις κοινωνικές αυτές τις σημαντικές, μία εκ των οποίων είναι
και οι εκπαιδευτικοί γονείς τέκνων με αναπηρία πάνω από 67%. Αλλά επειδή τα
προβλήματα δεν περιμένουν και επειδή και τα ειδικά σχολεία έχουν πάρα πολλές και
σημαντικές ανάγκες σε αυτό το νομοσχέδιο στο οποίο σας ανέφερα ήδη δύο
συνιστώσες, όσο πιο λεπτομερώς μπορώ στα πλαίσια μίας διαδικασίας
Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, κυρία συνάδελφε. Και αυτό το νομοσχέδιο θα περιέχει
και κάποιες ειδικές άμεσες ρυθμίσεις που αφορούν κάποιους εκπαιδευτικούς οι
οποίοι δεν μετέχουν σήμερα στον Α.Σ.Ε.Π. και αναφέρομαι στις κατηγορίες ΠΕ61,
ΠΕ71 οι οποίοι πρέπει επιτέλους να μπουν στο Α.Σ.Ε.Π. για να έχουμε, επιτέλους,
κάποια στιγμή σε αυτό το κράτος μόνιμους διορισμούς στα ειδικά σχολεία και την
κατάργηση των σεμιναρίων των τετρακοσίων ωρών τα οποία πολλά από αυτά έτσι όπως
διεξήχθησαν, μόνο εξειδικεύσεις και δεξιότητες δεν έδωσαν στους εκπαιδευτικούς
οι οποίοι θέλουν να εξειδικευτούν στην ειδική αγωγή, αλλά και άλλες ρυθμίσεις
που αφορούν άμεσες παρεμβάσεις για την καλύτερη λειτουργία της ειδικής αγωγής.
Κυρία Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι στην διαδικασία για την οικοδόμηση
ενός νέου σχολείου στο επίκεντρο του οποίου είναι οι ανάγκες του κάθε μαθητή,
του μαθητή και της μαθήτριας και με αναπηρίες, με παντός είδους και
διαφορετικότητες, το Υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει μία μεταρρύθμιση η οποία βάζει
όπως είπα πρώτα το μαθητή και τον εκπαιδευτικό πρωταγωνιστή. Πιστεύουμε ότι οι
εκπαιδευτικοί αυτοί οι οποίοι είναι γονείς παιδιών με αναπηρία, όπως και σας
είπα και στην αρχή της ομιλίας μου, έχουν εξειδικευμένη γνώση, από την εμπειρία
τους και πολλοί από αυτούς έχουν πάρει και άλλη γνώση. Γνωρίζουμε, επίσης, ότι
έχουν ειδικές ευαισθησίες γιατί έχουν βιώσει το πρόβλημα από κοντά. Θα τους
δοθεί λοιπόν η δυνατότητα με το νέο θεσμικό πλαίσιο να αξιοποιηθούν και να
προσφέρουν, όχι μόνο στα παιδιά τους αλλά και γενικότερα στην ειδική αγωγή και
στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Ευχαριστώ πάρα πολύ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου